Fourmaux kokeili siipiään rallin MM-sarjan ykkösluokassa kaudella 2021, mutta kehnot otteet toivat pudotuksen luokkaa alemmaksi viime vuodeksi. Fourmaux kuitenkin onnistui Fordin Rally2-auton ratissa sen verran mallikkaasti, että nyt paluu huipulle on tosiasia.
– Tavoitteenani on tehdä hyvä paluu Rally1-auton. Tarkoituksena on parantaa vauhtia pikku hiljaa ja päästä kaikki kisat maaliin. Sillä tavalla lähestyin myös viime kautta ja pystyin kehittymään vuoden mittaa, Fourmaux sanoo ranskalaisella Rallye-Sport-sivustolla.
– Kärsivällisyyttä tarvitaan. Minä haluan keskittyä vain omaan hommaani ja ajaa omaa vauhtiani. Ei ole järkeä lähteä vertailemaan vauhtia muihin.
Jos Fourmaux onnistuu tavoitteessaan ja pääsee edes suurimman osan kisoista ilman keskeytystä maaliin, saatetaan se palkita myös mallikkaalla loppusijoituksella MM-sarjassa. Koko kauden kuskeja ensi vuonna on vain kuusi kappaletta.
– Sen takia pitää olla fiksu. Kun osa-aikakuskeja on paljon, voidaan ennustaa myös paljon tapahtumia. Siksi on oltava älykäs, sillä MM-sarjan kannalta on tarjolla hyviä sijoituksia, Fourmaux huomauttaa.
Ranskalaiskuski kuitenkin kokee, että myös osa-aikakuski voi kamppailla mestaruudesta. Vahvemmin tähän kampanjaan mies povaa kaksinkertaista maailmanmestaria Kalle Rovanperää.
– Koko sarja on vähän outo, kun mukana on vain kolme todella kovaa kuskia. Toki jos Kalle voittaa viisi tai kuusi rallia, niin ehkä hän voi myös haastaa mestaruudesta. Minun pitää kuitenkin keskittyä niihin kuskeihin, jotka ajavat täyden sarjan, Fourmaux miettii.
– Onhan se vähän turhauttavaa. Meillä on kuusi täyden kauden kuskia ja viisi osa-aikaista.
Ranskalaissivuston haastattelussa Fourmaux paljastaa neuvotelleensa myös Hyundain kanssa kaudesta 2024.
– Keskustelumme alkoivat viime kauden puolivälissä. M-Sportin lisäksi keskustelin Hyundain kanssa. Ensin kyse oli mahdollisuudesta ajaa neljättä autoa ja sitten osa-aikaisella ohjelmalla kolmatta autoa. Lopulta kuitenkin tiesin, että minulle on hyvä ohjelma luvassa M-Sportilla, Fourmaux summaa.
– Keski-Euroopan rallin voiton jälkeen homma alkoi näyttää hyvältä. Sain myös podiumin Suomesta ja vauhtini Kreikassa auttoi varmasti myös asiaa. On selvää, että koko kauden ajaminen on mielenkiintoisempaa. Jos ajaa vain osan kaudesta, ovat myös testipäivät rajoitetumpia.