Seitsemän MM-rallin jälkeen Loubet on pistetaulukossa vasta yhdeksäntenä, mikä on sanalla sanoen surkea suoritus, sillä takana Rally1-kuskeista on vain huhtikuussa edesmennyt Craig Breen, joka ehti ajaa yhden MM-rallin tänä vuonna ennen kuolemaansa.
Esimerkiksi Rally2-autoilla ajavat Oliver Solberg ja Gus Greensmith ovat keränneet lähes saman määrän MM-pisteitä kuin Loubet. Selvää siis on, että korsikalaisen on petrattava jäljellä olevassa kuudessa osakilpailussa rutkasti, mikäli mies mielii säilyttää rahoituksensa ensi kaudeksi.
Väläytyksiä vauhdista on ollut, mutta huipputasolla ne eivät pitkälle kanna.
– Oppimisprosessi on nähtävissä, mutta sen piti tapahtua jo viime vuonna. Nyt meidän on vain ajettava parempia tuloksia. Me tarvitsemme niitä tuloksia, Loubet myöntää Dirtfish-sivustolla.
Loubet on myös nostanut esiin hiukan yllättävän kehityskohteen, jonka myötä homma voisi lähteä parantumaan.
– Luulen, että meidän pitää vähän tehdä töitä, jotta olisin jatkossa parempi mekaanikko pienissä asioissa. Esimerkiksi Keniassa olisin voinut välttää ongelman ennen Power Stagea, Loubet kertoo.
Keniassa Loubet raportoi toiseksi viimeisen erikoiskokeen maalissa jonkinlaisesta ongelmasta, jonka takia hänen piti ajaa maaliin maantiemoodilla. Ongelma seurasi myös viimeiselle pätkälle, jonka takia lisäpisteet jäivät hankkimatta.
– Ikävä kyllä meillä oli ennen Poweria ongelma turbon kanssa. Sen takia emme voineet ajaa kisavauhtia. Se oli aika turhauttavaa, koska meillä olisi ollut erinomainen lähtöpaikka Powerille, Loubet sanoo.
– Meillä meni liian kauan paikallistaa ongelma. En ole varma, olisiko sitä ollut mahdollista löytää nopeammin, mutta tuollaisia pikku juttuja tapahtui.
Katso alapuolelta Kenian MM-rallin parhaat palat.