Hyundai taipui arkkiviholliselleen Toyotalle jo kolmantena perättäisenä kautena valmistajien MM-taistossa. Toyota vei tittelin lopulta selvällä 116 pisteen marginaalilla.
Abiteboul otti Hyundain tallipäällikön tehtävät hoitoonsa tämän vuoden alussa. Samalla tallissa alettiin etsiä uutta kurssia, jotta se löytäisi oikeat keinot etenkin Toyotan kukistamiseen erikoiskokeilla. Abiteboulin merkittävin värväys oli Francois-Xavier Demaison, joka otti teknisen johtajan pestin vastaan alkukesästä.
Hyundai saavutti päättyneellä kaudella vain kaksi voittoa Toyotan yhdeksää vastaan. Abiteboul teki hurjan arvion siitä, kuinka paljon enemmän pisteitä Hyundai olisi voinut saalistaa kauden aikana.
– Olimme yli sata pistettä Toyotaa perässä MM-sarjassa. Mielestäni meillä oli paljon hukattuja tilaisuuksia, Abiteboul kertoi Dirtfishille.
– Jos lasketaan menettämämme pisteet, ehkä olisimme voineet saada 200 pistettä enemmän. Siinäpä teillä otsikko!
Kuten ranskalaispomokin painotti, hänen laskelmissaan on paljon jossittelua.
– Näitä asioita liioitellaan aina, koska kysymys on siitä, mitä olisi voinut tapahtua. Olen varma, että Toyotalla tehdään ihan samaa. Entä jos (Sebastien) Ogier ei olisi keskeyttänyt Italiassa? Entä jos Kalle (Rovanperä) ei olisi keskeyttänyt Suomessa?
Päättyneellä kaudella Hyundain ykköstähti Thierry Neuville saavutti molemmat voitot tiimille ja lisäksi belgialainen ylsi kaikkiaan kahdeksasti palkintokorokkeelle. Neuvillelle tuli pistemenetyksiä Kroatiassa ja Japanissa, joissa hän joutui keskeyttämään. Lisäksi hänelle mätkäistiin hylkäys Kenian Safari-rallissa.
Neuvillen tallitoveri Esapekka Lappi ajoi vuoden aikana neljästi palkintokorokkeelle. Loppukaudesta suomalaiselta jäi useita pisteitä saamatta, sillä hän rysäytti rajusti ulos Suomen, Chilen ja Keski-Euroopan osakilpailuissa.
Ensi vuonna Thierry Neuville ja Ott Tänak ajavat Hyundailla kaikki MM-rallit. Lappi, Andreas Mikkelsen ja Dani Sordo jakavat ajovastuuta tallin kolmannessa autossa.