Alkuperäisen aikataulun mukaan Hyundai-kuljettajien olisi pitänyt ajaa testinsä viime viikolla, mutta vain tallin suomalaispilotti Esapekka Lappi pääsi viilaamaan auton säätöjä sorapätkällä Loutrakin lähistöllä.
Erittäin korkea maastopalojen riski siirsi Hyundain Thierry Neuvillen ja Dani Sordon testit tälle viikolle. Parivaljakko suoritti valmistelunsa Itean kaupungin lähistöllä, missä Hyundain kilpurissa nähtiin uusi ratkaisu.
Lue myös: Kreikan maastopalojen ikävä seuraus – Toyota-kuljettajan testit jäivät väliin
Hyundai i20 N Rally1 -auton konepeltiin oli ilmestynyt uudenlaiset ilmanottoaukot. Kilpureiden aerodynamiikkaan erikoistunut WRCWings.tech-sivusto arvioi, että ratkaisu saattaa parantaa moottorin jäähdytystä.
New bonnet vent mesh seen in the Hyundai i20N #Rally1 at @AcropolisRally pre-event test. A modification to allow better air extraction for improved engine cooling? Thanks, @555_Rally!#WRClive #WRCliveES #WRCjp #AcropolisRally
— WRCWings (@llluis555) August 30, 2023
📹Greek Rally Passion – https://t.co/CvZCPHlusL pic.twitter.com/65MynnCgE0
Kreikan MM-ralli laittaa autot ja moottorit todelliseen koetukseen. Luvassa on rajuja sorateitä, joilla vedetään paahtavassa helteessä.
Hyundain suunnitelmissa on tuoda autoonsa uusia päivityksiä syksyn aikana.
– Numerot eivät valehtelet. Olemme 0,17 sekuntia kilometriä kohti perässä (Toyotaa). Sen verran meidän pitää löytää lisää vauhtia, Hyundain tallipäällikkö Cyril Abiteboul kertoi elokuussa ajetun Suomen MM-rallin yhteydessä.
– Olen kuitenkin varma, että meillä on tehtaalla paljon ideoita, jotka tuovat tuon 0,17 sekuntia ja paljon enemmänkin. Nyt on kyse siitä, että saamme tuotua asiat oikealla tavalla autoon.
Kreikan Akropolis-ralli ajetaan ensi viikolla 7.-10. syyskuuta.
Katso alta kooste viime vuoden Kreikan MM-rallista.