Loubet ajaa Lohéacin radalla testit Peugeot 208 WRX -autolla. Nuorella ranskalaisella ei ole aiempaa kokemusta rallicrossista, mutta hän on kisasi tammikuussa samassa tiimissä Tropheé Andros -jääratakilpailussa.
– Minulla ei ole juurikaan kokemusta rallicrossista. Tiedän, että ne autot ovat tehty samassa hengessä kuin WRC-autot, mutta aerodynamiikka on erilainen ja moottori on kaksilitrainen turbokone, josta lähtee 600 hevosvoimaa, Loubet selittää DA Racingin verkkosivuilla.
Loubet´lla ei ole kuitenkaan suunnitelmissa, ainakaan toistaiseksi, isompi aluevaltaus rallicrossin puolelle. Mies kuitenkin myöntää, että hän on seurannut viime aikoina tiiviisti rallicrossia.
– RX1-autolla ajaminen muistuttaa WRC-autolla ajamista, joten en malta odottaa, että pääsen radalle. Rallicrossissa on paljon tiukka taisteluita, mikä on tosi uniikkia omaan lajiini verrattuna. Mutkiin pitää jarruttaa tosi myöhään. Olen seurannut lajia koko ajan enemmän, Loubet sanoo.
Ranskalaiskuski ajoi kesäkuun alun Sardinian MM-rallissa uransa parhaan tuloksen sijoituttuaan neljänneksi. Edellinen osakilpailu Virossa meni kuitenkin pilalle, kun Loubet kaatoi autonsa lauantaina. Lopullisesti mies joutui keskeyttämään ajovirheen takia sunnuntaina.
– En tiedä, mitä sanoa. Tein todella tyhmän virheen tänään. Perjantaina olimme hyvissä asetelmissa, mutta sitten menetimme kuudennen sijan. En oikein luottanut itseeni sen jälkeen, Loubet summaa tiiminsä tiedotteessa.
– Tänä aamuna (sunnuntaina) olin enemmän keskittynyt seuraavaan mutkaan kuin siihen, jota ajoin. Se oli siis täysin minun virheeni, mutta en tee sitä toiste.
Loubet ajaa M-Sportin riveissä tällä kaudella seitsemässä MM-rallissa. Seuraavaksi hän on lähtöviivalla parin viikon kuluttua ajettavassa Suomen osakilpailussa.
Katso alapuolelta Viron MM-rallin parhaat palat.