Kroatiasta japanilaiskuskilla on tasainen sarja kuutostiloja kolmen vuoden ajalta. Kotirallissaan Japanissa Katsuta kuitenkin osoitti kaudella 2022, että vauhti voi riittää asvaltilla myös podiumille, kun kaikki loksahtaa kohdilleen.
– Olen koko ajan luottavaisempi asvaltilla viime kauden Japanin rallin suoritukseni jälkeen. Myös muutama pätkä meni hyvin tänä vuonna Monte Carlossa, Katsuta sanoo.
– Kroatia on kuitenkin ihan oma haasteensa, koska leikkaamista on niin paljon ja pito sekä asvaltinpinta vaihtelevat koko ajan.
Katsuta myöntää, että juuri vaihtelevissa olosuhteissa hänellä riittää kehitettävää omassa tekemisessään.
– Se on selvästi osa-alue, missä minun on kehityttävä, kun asvaltti on likaista. Siinä voin yhä parantaa. Haluan tässä kisassa näyttää, että olen myös pystynyt kehittymään, Katsuta toteaa.
Katsutan osalta kaksi ensimmäistä MM-rallia meni penkin alle. Monte Carlossa vauhti ei riittänyt kärkeen ja Ruotsissa japanilainen lipsautti kärkitaistosta lumihankeen. Lohtua toi kuitenkin jo uran kolmas palkintosija Kenian MM-rallista maaliskuussa.
MM-pisteissä Katsuta on kuudentena ja lähtee reitille viidentenä autona, koska toinen Toyota-kuski Kalle Rovanperä ei aja Kroatiassa.
– Luvassa ei ole helppo ralli, varsinkin kun meidän lähtöpaikkamme perjantaina ei ole paras mahdollinen. Se korostuu, jos vettä sataa, Katsuta summaa.
– On varmasti tärkeää, jos pystymme ajamaan kärsivällisesti alussa. Sitten voimme yrittää saada vähän lisää rytmiä ja hyvän balanssin, jotta voimme puskea kovaa.
Kroatian MM-rallissa ajetaan yhteensä 20 erikoiskoetta, joille mittaa kertyy noin 280 kilometriä.