Jari-Matti Latvala ruoski itseään – ”Pitäisiköhän minun tehdä ammatikseni jotain muuta?”

Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala. Kuva: Toyota Gazoo Racing WRC
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Toyotan Jari-Matti Latvala, Citroenin Esapekka Lappi ja Fordin Teemu Suninen eivät löytäneet huippuvauhtia lauantaiaamun erikoiskokeilla Korsikan MM-rallissa.

Latvalan kisa meni pilalle jo perjantaina rengasrikon vuoksi. Tuurilainen taistelee rallin jämäpisteistä, sillä hän on kokonaistilanteessa vasta kymmenentenä neljä minuuttia kärjelle jääneenä.

– Täytyy myöntää, että eilinen rengasrikko lannisti. Taistelut olivat siinä vaiheessa menneet. Jouduin tsemppaamaan itseäni, jotta pääsisin vauhtiin, Latvala tunnusti Rallit.fille.

Lauantaiaamun kolmella erikoiskokeella Latvala oli nopein suomalaiskuljettaja, mutta tallikaveri Ott Tänak paineli pätkät yli 40 sekuntia nopeammin.

– Totesin kahden ensimmäisen pätkän jälkeen, että pitäisiköhän minun tehdä ammatikseni jotain muuta, koska ralliautoilu ei suju kovin hyvin, Latvala ruoski itseään naurahduksen kera.

– Aamun kaksi ensimmäistä pätkää olivat aika surkeita minulta, mutta pitkä pätkä tuli vähän paremmin. En kuitenkaan ollut sillä tasolla, missä haluaisin olla, tuurilainen myönsi.

Ford-kuljettaja Suninen on kisassa parhaana suomalaisena kuudentena reilun minuutin päässä kärjestä. Citroenin Sebastien Ogier paahtoi Sunisen edelle aamupäivän viimeisellä erikoiskokeella, jolla oli mittaa 47 kilometriä.

– Meillä oli pieniä murheita, mutta onneksi niistä selvittiin. Kasipätkällä saimme ajettua hyvän ajan, mutta ysipätkällä jäimme Ogierille. Tappiota tuli oikein hitaalla ja likaisella asvaltilla. Pitkällä pätkällä oli monta mutkaa ilman asvalttia, eikä minulla ole paljon kokemusta slikseillä ajamisesta soralla, Suninen sanoi.

Citroenin Esapekka Lappi taipui selvästi kärjelle Castagniccian monsteripätkällä. Pieksämäkeläinen jäi peräti 48 sekuntia pohja-ajan ajaneesta Dani Sordosta.

–  Koetin tulla niin hyvin kuin pystyin, mutta meinasin mennä pihalle. Siinä vaiheessa ajattelin, että nyt riittää, seitsemäntenä oleva Lappi kertasi.

– Eiköhän se ollut kuskista kiinni. Asvaltin päällä oleva lika on myrkkyä minulle. Vaikka ajoin hiljaa, tilanteita tuntui tulevan.

Aamupäivän erikoiskokeet ajetaan toiseen kertaan päivähuollon jälkeen.

Lue myös nämä

  • Uusimmat