Munsterin kokemus ykköskaliiberin autoista on muutenkin olematon kilpakumppaneihin verrattuna, mutta Ruotsin lumilla homma korostuu entisestään. Kreikkalais-belgialaisen liikemiehen Jourdan Serderidiksen tukema Munster on ajanut Ruotsissa vain kerran, kun viime kaudella hän ylsi JWRC-luokassa neljänneksi.
Luxemburgilainen myöntääkin, että isoin tavoite kisan aikana on välttää penkkavisiitit.
– Minua odottaa iso haaste Ruotsissa. Pääsimme toki ajamaan lumella viime vuonna Rally3-autolla, mutta nyt vauhtia mutkissa on paljon enemmän. Meidän pitää siis sopeutua mahdollisimman hyvin ja muokata nuottejamme vastaamaan vauhtia, Munster summaa.
– Lisäksi yritämme välttää juuttumista lumipenkkoihin. Se voi nimittäin tapahtua yllättävän äkkiä.
Munster pääsi toki testaamaan yhden päivän ajan lumiolosuhteissa, mutta varmasti yllätyksiä on luvassa.
– Testimme sujuivat hyvin ja kokeilimme monia eri asioita. Yritämme kuitenkin pitää homman yksinkertaisena ja saada fiilistä ajamiseen, Munster miettii.
– Tärkeintä on saada kaikki kilometrit talteen tältä alustalta. Päätavoite on päästä maaliin ja kehittyä kisan aikana.
Ruotsin ralli starttaa torstaiaamuna testierikoiskokeella. Varsinainen kisa käynnistyy saman päivän iltana Uumajan keskustan tuntumassa ajettavalla yleisöpätkällä.
Kilpailussa on luvassa 18 erikoiskoetta, joille mittaa kertyy noin 300 kilometriä.