”Euron vika” suomalaiskuljettajan murheena MM-rallissa – nerokas oivallus pelasti tilanteen

Emil Lindholmin vauhti oli kohdallaan Kroatian MM-rallin avauspäivänä, mutta tekninen vika pudotti hänet kauas kärjestä.
Emil Lindholm
Emil Lindholm. Kuva: Hannu Rainamo
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Skoda-kuljettaja Lindholm menetti asvalttikisan toisella erikoiskokeella aikaa yli minuutin teknisen vian vuoksi. Suomalainen pystyi käyttämään pätkällä vain kolmosvaihdetta.

– Vaihdelaatikon kiinnittävä pultti oli jäänyt löysälle tai katkennut. Sitä ei saada selville, koska se on tuolla kroatialaisessa metsässä. Sen jälkeen kolmosvaihde oli vain käytössä. Sillä oli pärjättävä yksi pätkä, mutta hyvin se tuli hissukseen, Lindholm kertasi.

– Nyt meille tapahtui se kuuluisa euron vika.

WRC2-luokassa kilpaileva Lindholm ja kartanlukija Reeta Hämäläinen pystyivät onnekseen korjaamaan vian erikoiskokeen jälkeen.

– Piti keksiä, mistä löytää sopivan kokoisen pultin. Se piti ujuttaa ahtimen viereen. Hyvin se näytti toimivan.

– Pultti löytyi vasemman etuvakaajan lavasta. Se oli vähän liian pitkä ja siinä oli vähän vaivaa saada se paikoilleen. Mutta se oli ihan jämpti, Lindholm kuvaili nerokasta ratkaisua.

Lindholm ajaa luokassaan kuudennella sijalla vajaan puolentoista minuutin päässä kärkikuljettaja Yohan Rosselista. Ilman ongelmaa Lindholm olisi mukana kärkikamppailussa.

– Ero neljänteen sijaan 16,2 sekuntia, ja se olisi meille hyvä tavoite huomiselle. Fiilis autoomme ja omaan ajamiseeni oli todella hyvä, Lindholm sanoi.

Lindholmin tallikaveri Sami Pajari on WRC2-luokassa viidennellä sijalla Kroatian MM-rallin avauspäivän jälkeen.

Katso alta kooste Kroatian MM-rallin perjantai-iltapäivän tapahtumista. WRC2-luokan tilanne on videon alla.

Kroatian MM-rallin WRC2-luokan tilanne EK8/20 jälkeen:

1. Yohan Rossel     Citroen 1.19.22,4
2. Nikolai Grjazin  Skoda       +29,9
3. Nicolas Ciamin   VW          +37,6
4. Alejandro Cachon Citroen   +1.11,0
5. Sami Pajari      Skoda     +1.26,4
6. Emil Lindholm    Skoda     +1.27,2

Lue myös nämä

  • Uusimmat