Emil Lindholmin takaa-ajolle karu loppu – ”Mieluummin perä kuin kylki edellä ulos”

Emil Lindholm
Emil Lindholm. Kuva: MRF Tyres
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Emil Lindholm ja kartanlukija Mikael Korhonen sijoittuivat kuudenneksi rallin EM-sarjan kauden toisessa osakilpailussa Liepaja-rallissa Latviassa. Sunnuntaina päättyneen rallin voittoon ajoi Oliver Solberg.

Päätöspäivään kuudennelta sijalta startanneen Lindholmin takaa-ajo tyrehtyi sunnuntain ensimmäisellä erikoiskokeella, jolla Lindholmin Skoda Fabia liukui ison hyppyrin jälkeen perä edellä tieltä ulos. Lindholm menetti tilanteessa noin puoli minuuttia aikaa, mutta pääsi jatkamaan rallia ja ajoi lopulta kuudentena maaliin.

– Se oli sellainen täysillä yli ajettava paikka. Lensimme hypystä auton vasen kulma edellä maahan, josta auto lähti pyörähtämään. Korjasin ohjausliikkeellä sivuluistoa, mutta vauhtia oli niin paljon, että lopulta jouduin kääntämään auton käsijarrulla, jotta päätyisimme seuraavasta mutkasta mieluummin perä kuin kylki edellä ulos pellolle, Lindholm kertaa.

– Menetimme tilanteessa niin paljon aikaa, että rallin loput pätkät päätimme ajaa vain maalia kohti. Kaiken kaikkiaan hankala kisa meille. Heti aamun ensimmäiselle ek:lle tuollainen tilanne, niin ei sen jälkeen meillä olisi ollut kuin hävittävää.

Lue myös: Suomalaiskuljettaja ajoi rajusti ulos EM-rallissa, auto oli päätyä lampeen (video) – ”Sentään ei tarvinnut uida”

Lindholmin mukaan Liepaja-ralli oli äärimmäisen haastava.

– Vauhdit olivat todella kovia, tiet kapeita ja liukkaita. Suomessa saattaa olla yhtä nopeita osuuksia, mutta täällä niitä ajetaan koko ajan. Mutta viikonlopun virheistä omia niistä oli jokainen, Lindholm myöntää.

Emil Lindholm
Emil Lindholm. Kuva: MRF Tyres

Lindholm on ajanut vajaan kuukauden aikana kolme rallia, joissa hän on samalla toiminut rengasvalmistaja MRF:n testikuljettajana.

– Kauttaaltaan MRF:n rallirenkaan luotettavuus ja kestävyys eri alustoilla ovat renkaamme vahvoja ominaisuuksia. Meillä ei ollut ainoatakaan rengasrikkoa. Vahva ja kulutusta kestävä rengas. Renkaan kehitystyöhön panostetaan todella vahvasti. Syksyn mittaan saamme ajaa renkaan uusilla kehitysversioilla.

Lindholmin ja Korhosen kausi jatkuu syyskuun alussa Kouvolassa ajettavalla rallin SM-sarjan osakilpailulla. Lindholm jakaa SM1-luokan kärkipaikan Teemu Asunmaan kanssa.

Lue myös: Latvian EM-rallissa hurjia volttisarjoja (videot)

Lue myös: Huippulupaus Oliver Solbergilta dominoiva esitys EM-rallissa – Pietarinen paras suomalainen

Lue myös nämä

  • Uusimmat