Ennen sunnuntaina kolmea viimeistä erikoiskoetta Pajari on yleiskilpailussa kuudentena ja WRC2-luokassa kakkostilalla. Virolainen Georg Linnamäe kuitenkin hiipi lauantain päätöspätkällä vain kahden kymmenyksen päähän suomalaisesta, joten lappu on laitettava lattiaan myös rallin viimeisillä pikataipaleilla.
– Yhdellä pätkällä voittaa ja seuraavalla häviää. Iltapäivä oli renkaiden kanssa melkoista taistelua. Viimeinen pätkä ei ollut pitkä, mutta taktiikan kannalta varmasti haastavin koko kilpailussa. Suunnilleen kaikilla oli samat renkaat, mutta eri asia oli, ajoiko sitten tosi nätisti vai hirveellä yrkällä pitkin penkkoja, Pajari kuvaili.
– Täysillä saa ajaa huomennakin.
Kokonaisuutena Pajari oli lauantain ajopäivään tyytyväinen.
– Tänään on mennyt ihan mukavasti. Keli on ollut aika kiva. Aamupäivä oli vähän ristiriitainen. Lähti menemään ihan hyvin, mutta sitten yritettiin hienosäätää autoa paremmaksi ja ehkä niin kävikin, mutta sitten alkoi toisenlainen taistelu renkaiden kanssa. Tosi paljon oli taktiikkapeliä, Pajari summasi.
Solbergin, Pajarin ja Linnamäen takana luokan nelostilalla on Roope Korhonen, jonka ero palkintosijaan on 19,8 sekuntia. Mikko Heikkilä on puolestaan 16,1 sekuntia Korhosen takana. Yleiskilpailun kymppikärjen ja WRC2-luokan kuuden parhaan kuskin joukon täydentää Lauri Joona.
– Päivän viimeisellä metsäpätkällä moottorista hävisi tehoja, mutta väliajat tuntuivat siihen nähden ihan hyviltä. Pari kilometriä ennen maalia osuimme linjalla olleeseen isoon kiveen, joka rikkoi renkaan ja väänsi etutukivarren. Auto oli aika vekkuli ajaa, kun ratti osoitti ihan eri suuntaan kuin keula, ja päivän päättäneellä yleisöpätkällä tukivarsi lopulta katkesi ja nilkuttelimme maaliin, Heikkilä kuvaili tilannettaan.
WRC2-luokan tilanne EK15/18 jälkeen:
1. Oliver Solberg Skoda 2.07.53,1 2. Sami Pajari Toyota +1.14,0 3. Georg Linnamäe Toyota +1.14,2 4. Roope Korhonen Toyota +1.34,0 5. Mikko Heikkilä Toyota +1.50,1 6. Lauri Joona Skoda +2.28,2 7. Emil Lindholm Hyundai +4.07,9 8. Isak Reiersen Skoda +4.35,3