Miten toimiva konsepti oli ”gruusialainen etukumara”? Janne Ferm kertoi

Esapekka Lapin ja hänen kartanlukijansa Janne Fermin pitkä odotus päättyi viimein helmikuun Ruotsin MM-rallissa.
Janne Ferm ja Esapekka Lappi
Janne Ferm ja Esapekka Lappi. Kuva: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Lappi ja Ferm pääsivät juhlimaan Ruotsissa uriensa toista MM-rallin voittoa. Edellisestä voitosta oli ehtinyt kulua jo kuusi ja puoli vuotta.

Lappi ja Ferm nousivat edellisen kerran korkeimmalle korokkeella Suomen MM-rallissa kesällä 2017.

– Harvoin sitä elämässä kukaan muistelee, että miten kauan on mistäkin kulunut, mutta tämän varmasti moni muisti, Ferm sanoi Ruotsin MM-rallin jälkeen.

Fermillä oli rankan kisan jälkeen varsin selkeä suunnitelma siitä, miten voittoa juhlittaisiin.

– Jos sitä seitinohuen gruusialaisen etukumaran nappaisi, Ferm velmuili.

Rallit.fi tapasi Fermin seuraavan kerran Suomen MM-rallin reittijulkistuksen yhteydessä Helsingin Pasilassa. Pakkohan se oli kysyä, miten se gruusialainen etukumara oikein toimi.

– Se meni tosi hyvin, kiitos kysymästä, Ferm sanoi ja nauroi makeasti päälle.

– Se meni tosi hyvin. Oli kyllä kiva ilta. Se sapluuna toimi kyllä todella hyvin, Ferm jatkoi.

Esapekka Lappi totesi itse tuoreeltaan, että toinen voitto ei tuntunut enää yhtä hyvältä kuin se ensimmäinen. Ferm oli ihan samoilla linjoilla.

– Ykkönen on aina ykkönen. Niinhän se menee vähän kaikissa asioissa. Ensimmäinen on aina ensimmäinen ja sitten loput tulee perässä, Ferm naurahti.

Lue myös nämä