Rallin perusmuoto on pysynyt hyvin pitkälti samana, mutta tälle vuodelle on luvassa kaksi selkeää uudistusta, jotka selviävät rallin säännöistä.
Huoltoparkki siirtyy nyt Zagrebin keskustasta kaupungin luoteispuolelle Westgate Shopping Cityyn. Matkaa ostoskeskukseen on Zagrebin keskustasta noin 20 kilometriä, mikä on hyvä ottaa huomioon majoituksia varatessa.
Kroatian ralli on tuottanut kuljettajille yleensä enemmän siirtymiä kuin useimmat MM-rallit. Tätä on nyt paikattu sillä, että perjantaina lähes Adrianmeren rannalle ulottuvalta lenkiltä ei käydä päivähuollossa vaan vaihdetaan renkaat etähuollossa.
Iltapäivällä aamun erikoiskokeet ajetaan käänteisessä järjestyksessä kohti Zagrebia. Etähuollon ansiosta siirtymien kokonaispituus on pudonnut 250 kilometrillä.
Suurin osa erikoiskokeista on tuttuja edellisvuodesta, kuten esimerkiksi suorastaan legendaarinen päätöserikoiskoe Zagorska Sela – Kumrovec. Useita hyppyjä sisältävä Jaškovo – Mali Modruš Potok on mukana taas välivuoden jälkeen. Rallin avaava Krašić – Sošice puolestaan yhdistää kaksi aiempaa erikoiskoetta.
Vaikka perjantaina ja lauantaina ajetaan neljä erikoiskoetta kahteen kertaan, jää koko rallin pituus 283 kilometriin. MM-sarjan sääntöjen mukaan minimi on 300 kilometriä, vaikka lyhyempiäkin ralleja on suunnitelmissa.
Kroatian MM-ralli on kauden neljäs osakilpailu. Se ajetaan 18.-21. huhtikuuta.
Sitä ennen pisteistä kilpaillaan Kenian Safari-rallissa maaliskuun lopulla.