Jari-Matti Latvalalla vahva luotto multimestariin – ”Voi antaa nuoremmille pojille painetta”

Tällä viikolla rallin MM-sarja jatkuu uusissa maisemissa, kun Keski-Euroopan osakilpailu starttaa keskiviikkona ajettavalla testierikoiskokeella.
Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala. Kuva: Toyota Gazoo Racing WRT
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Kilpailu alkaa torstaina Tshekin pääkaupungista Prahasta ja myös perjantain erikoiskokeet kulkevat Tshekin puolella. Lauantaina ja sunnuntaina kaasutellaan puolestaan Saksassa ja Itävallassa.

– Keski-Euroopan ralli on uusi kisa ja pätkät ovat käytännössä uusia kaikille. Uskomme, että olosuhteet voivat olla hankalat, koska lokakuussa tiellä voi olla paljon lehtiä. Lisäksi olosuhteet voivat olla märät ja leikkaukset voivat olla mutaisia. Kuljettajille siitä ei tule helppoa, Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala summaa.

– Automme on ollut hyvä tällaisissa olosuhteissa, joissa pito vaihtelee. Yritän rohkaista kuljettajiamme, jotta he voivat puskea täysillä.

Toyota on jo varmistanut merkkimestaruuden, mutta kuskien tittelistä taistelevat japanilaisvalmistajan Kalle Rovanperä ja Elfyn Evans. Tiimin puolelta paineita ei siis ole.

– Kuljettajilla on nyt vähemmän painetta. Nyt Kalle ja Elfyn voivat vapaasti taistella ja painaa täysillä. Paras kuljettaja voittaa mestaruuden, Latvala kertoo.

Takamotollakaan (Katsuta) ei ole enää sellaista painetta. Haluaisin nähdä hänen taistelevan palkintokorokepaikasta – jos se ei tapahdu Keski-Euroopan rallissa, niin sitten Japanissa. Toivottavasti hänkin voi nyt ajaa hieman rennommin.

Katso rallin MM-sarjan pistetilanteet täältä.

Keski-Euroopan MM-rallissa Toyotan rattiin palaa Sebastien Ogier. Valikoituja ralleja tänä vuonna ajava Ogier on voittanut jo kolme rallia tällä kaudella.

– Hänellä on suunnaton voitontahto. On hienoa nähdä Sebastien takaisin autossa Keski-Euroopassa. Hän voi antaa nuoremmille pojille painetta, Latvala naureskelee.

Keski-Euroopan MM-rallissa ajetaan yhteensä 18 pikataivalta, joille mittaa kertyy noin 310 kilometriä.

Katso alapuolelta, mitä Keski-Euroopan MM-rallissa on luvassa.

Lue myös nämä