Ogier ja Ingrassia saavuttivat yhdessä kahdeksan rallin maailmanmestaruutta vuosina 2013-2021. Ingrassia lopetti aktiiviuransa kauden 2021 jälkeen, kun taas Ogier jatkoi yhä Toyotan WRC-kuljettajana osa-aikaisella pestillä.
Ingrassia ei ole tehnyt pariin vuoteen hommia Ogierin kanssa, mutta nyt parivaljakko on jälleen samassa tiimissä. Mutta eivät sentään samassa ohjaamossa.
Vincent Landais toimii tavalliseen tapaan Ogierin kartanlukijana Keski-Euroopan MM-rallissa, kun taas Ingrassia työskentelee Ogierin etuautoryhmässä. Kokenut Simon Jean-Joseph ajaa etuauton kuljettajana, ja Ingrassia kirjaa reitiltä huomiot Ogierin nuotteihin.
– Minulla ei ollut mitään tällaisia suunnitelmia. Taisin jo aiemmin sanoa lehtihaastattelussa, etten koskaan tekisi tällaista, Ingrassia sanoi rallyplus.net-sivuston mukaan.
Ingrassialle avautui paikka etuautoon, kun Benjamin Veillas sai komennuksen M-Sport Fordin ranskalaiskuljettajan Pierre-Louis Loubet’n kartanlukijaksi.
– Sain Simon Jean-Josephilta puhelun ja hän kertoi, että heillä oli vaikeuksia löytää luotettavaa kartanlukijaa. Koska kyseessä on uusi kilpailu ja reitti on tavallista vaikeampi, vastasin tekeväni tämän Simonin vuoksi. Mutta jos minulle olisi tarjottu jotain muuta, olisin vastannut ei, Ingrassia kertoi.
Keski-Euroopan MM-rallia ei ole järjestetty koskaan aiemmin. Kilpailussa ajetaan erikoiskokeita Tshekissä, Saksassa ja Itävallassa.
Kilpailun testierikoiskoe on ohjelmassa jo keskiviikkoiltapäivänä. Kahdeksan ensimmäistä erikoiskoetta ajetaan Tshekissä torstaina ja perjantaina. Lauantain ja sunnuntain pikataipaleet kulkevat Saksassa ja Itävallassa.
Asvalttikisan reitillä on kaikkiaan 18 erikoiskoetta, joille kertyy yhteismittaa 310 kilometriä.
Lue myös: Jari-Matti Latvalalla vahva luotto multimestariin – ”Voi antaa nuoremmille pojille painetta”
Katso alta Keski-Euroopan MM-rallin ennakko.