Rallicrossin MM-sarja sai jälleen yhden ison takaiskun perjantaina, kun kaksi edellistä kautta sarjaa dominoinut PSRX Volkswagen tiedotti laittavansa pillit pussiin MM-sarjan osalta.
Volkswagenin lisäksi jo aiemmin rallicrossin ykkössarjan ovat jättäneet Audi, Peugeot sekä viime vuonna Ford. Sarjan promoottori IMG kuitenkin luottaa, että myös ensi kaudesta tulee mielenkiintoinen.
– Vuodeksi 2019 on nyt luvassa täysin avoin taistelukenttä, joka tarjoaa mahdollisuuksia sekä olemassa oleville että tuleville tiimeille päästä podiumille yhdessä mielenkiintoisimmista moottoriurheilulajeista, IMG:n moottoriurheilupuolen pomoihin lukeutuva Paul Bellamy toteaa MM-sarjan verkkosivuilla.
Rallicrossin MM-sarjasta on kaudeksi 2019 luvassa yksityistiimien pelikenttä, kun autovalmistajat ovat pistäneet lajin tauolle odottaessaan päätöstä siirtymistä sähköautoihin. Yksi yksityistalleista on Marcus Grönholmin johtama GRX Taneco.
– Meillä on paljon nuoria lupaavia kuskeja tulossa ja käymme keskusteluja monien tiimien kanssa, jotka miettivät tuloa sarjaan. Nyt sarja on myös kustannustehokkaampi ja kilpailullisempi, Bellamy mainostaa.
– Me käymme myös keskusteluja monien autonvalmistajien kanssa, mukaan lukien Volkswagen, kun siirrymme kohti sähköistä sarjaa yhteistyössä FIA:n kanssa vuonna 2021.