Konkari Juha Salo napapiirille voitto mielessä

Juha Salo haastaa jälleen nuoremmat kilpakumppaninsa. Kuva: Taneli Niinimäki.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Rallin kymmenkertainen Suomen mestari ja Arctic Lapland -rallin kuusinkertainen voittaja Juha Salo starttaa rallin SM-kauteen uuden  kartanlukijan luotsaamana. Rovaniemen SM-avauksesta eteenpäin Salon  Peugeot 208 T16 R5 -autossa nuotteja lukee pieksämäkeläinen Topi  Luhtinen.

Hannu´s Rally Teamia edustava Salo sanoo, että kaksikko on valmis  taistelemaan voitosta.
– Olemme ajaneet poikkeuksellisen paljon testiä. Autoa on muutettu ja  se menee hyvin. Kaikki on valmista tulevaan, Arctic Lapland-rallin nuotituksesta tavoitettu Salo sanoo.

– Reitillä on paljon lunta, enemmän kuin miesmuistiin. Muutaman tutun  erikoiskokeen ajosuunta on vaihdettu ja mahtuu reitille myös yksi uusi  erikoiskoe. Tosi vauhdikas pätkä. Pari hidasta risteystä, kun muu  osuus mennään 4- ja 5-vaihteella tosi kovaa.

– Kuusi voittoa Rovaniemeltä on plakkarissa ja seitsemättä haemme tosissamme. Mukana on uusia nälkäisiä kuljettajia ja nopeaa kalustoa. Teen kaikkeni, että olen voittotaistelussa mukana. Periksi ei ainakaan anneta. Ehjästi ja tarkasti, ja sen minkä pääsee. Olen valmiina  taistelemaan, Salo lupaa.

Salon uusi kartanlukija Topi Luhtinen odottaa SM-avausta innolla.

– Onhan se hieno juttu, kun pääsee moninkertaisen Suomen mestarin ja  SM1-luokan huippuauton kyytiin. Olen kerran aikaisemmin lukenut Arctic  Lapland- rallissa (2014) nuotteja, mutta uskon että meillä yhteistyö  sujuu heti ja homma lähtee kulkemaan. Kyllä tässä jo lähtöä odottaa. Kilpailu tulee olemaan kovaa ja mikäs sen hienompaa, Luhtinen hymyilee.

Kuuden voiton Salo on Arctic Lapland -rallin menestynein kuljettaja.  Vuosi sitten karkkilalainen johti kilpailua vielä viimeiselle  erikoiskokeelle lähdettäessä, mutta joutui taipumaan 7,7 sekunnin  erolla toiseksi.

– Tänä vuonna ajamme täysillä maaliin asti. Viime vuonna ajoin kaksi  heikkoa erikoiskoetta ja ne kostautuivat. Totta kai sitä yrittää koko  ajan ajaa aina mahdollisimman kovaa, mutta vuosi sitten ajoni kahdella  erikoiskokeella oli väkinäistä eikä siitä tullut mitään. Tänä vuonna  emme sorru samaan virheeseen, Salo lupaa.

 

Lue myös nämä