Liian vanha. Ei ole tarpeeksi nopea. Veteraani. Sopii vain testihommiin.
Tämänkaltaisia kommentteja on kuultu sanottavan Juho Hännisestä kuluvan MM-rallikauden aikana. Ennen Suomen osakilpailua MM-rallipiireissä pidettiin lähes varmana, ettei 36-vuotiaalle Hänniselle löydy paikkaa Toyota-tiimistä ensi kaudeksi.
Hänninen vastasi parhaalla mahdollisella tavalla spekulaatioihin ja ilkkujilleen. Hän antoi tulosten puhua puolestaan.
Jyväskylän sorateillä punkaharjulainen maanviljelijä täräytti uransa parhaan sijoituksen ajamalla kolmanneksi. Tänä viikonloppuna Saksassa Hänninen näytti, että myös asvalttiajo luonnistuu – kahtena viimeisenä päivänä hän vetäisi kaksi pohja-aikaa ja oli yksi rallin nopeimmista kuljettajista. Tuloksena hieno nelostila kisan parhaana suomalaisena.
Hännisen alkukausi oli kieltämättä vaisu. Ajoittain hän nakutti loistavia pätkäaikoja, mutta penkkakin kutsui turhan usein.
Kauden kahdeksassa ensimmäisessä rallissa Hänninen keräsi kaikkiaan 30 MM-pistettä. Mutta loppukesän kisat sujuivat loistavasti: Suomesta ja Saksasta Hännisen tilille napsahti kaikkiaan 28 MM-pistettä ja samalla hän nousi pistetaulukossa kahdeksanneksi.
Se oli täydellinen näpäytys ”suomalaishylkiöltä” hänen epäilijöilleen.
Toyotan tallipäälliköllä Tommi Mäkisellä on kova päätös tehtävänään. Alkukauden tulosten perusteella olisi ollut täysin ymmärrettävää pudottaa Hänninen pois tiimistä tämän kauden jälkeen. Mutta Suomen ja Saksan esityksillään Hänninen näytti, että hän pystyy ajamaan huippusijoituksista MM-sarjassa.
Jos Hännisen otteet jatkuvat samanlaisina kauden viimeisissä kisoissa, hänelle löytynee ajopaikka myös ensi vuodelle, vaikka Puuppolasta jatkoa ei tulisikaan.