Quantcast

Esapekka Lapin jyrän alle jäänyt norjalaistähti avautui turhauttavasta ongelmastaan

Andreas Mikkelsen
Andreas Mikkelsen. Kuva: Skoda Motorsport
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Andreas Mikkelsen oli kaikkea muuta kuin tyytyväinen viikonloppuna ajetun Rovaniemen MM-rallin jälkeen.

Mikkelsenin tavoitteena on antaa kovat näytöt WRC2-luokassa tällä kaudella, jotta hän voisi päästä takaisin WRC-auton rattiin. Rovaniemellä norjalaistähti ei kuitenkaan pystynyt vastaamaan Esapekka Lapin vauhtiin.

Printsport-tallin Volkswagenilla kilpaillut Lappi korjasi WRC2-luokan voiton 47,7 sekunnin erolla Skoda-kuljettaja Mikkelseniin.

– Turhauttava viikonloppuna, Mikkelsen tiivisti Instagramissa.

– Teimme parhaamme taistellaksemme voitosta, mutta tällä kertaa se oli vaikeaa.

Mikkelsen harmitteli videoblogissaan, että Skoda Fabian säädöt eivät olleet kohdallaan napapiirillä.

– Meillä on paljon töitä tehtävänä auton kanssa, jotta se sopisi tällaisille teille. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia pysyä Lapin perässä.

Kisan jälkeen Mikkelsen kertoi yksityiskohtaisemmin Fabian ongelmista tiimin palaverissa.

– Normaalisti pitkissä kiristyvissä mutkissa rattia vain käännetään enemmän. Täällä se on vaikeaa. Meidän piti sen sijaan käyttää käsijarrua. Tähän meidän pitää keksiä ratkaisu, Mikkelsen painotti insinööreille.

– Auton etupää ei reagoi mutkissa niin kuin sen pitäisi. Haluan ohjata enemmän kiristyvässä mutkassa. Jos haluan tehdä pienen korjauksen, voin tehdä sen mutkan aikana. Mutta nyt minun piti vetää käsijarrusta.

Mikkelsen ajoi Rovaniemellä vain yhden pohja-ajan kilpailun päättäneellä Power Stagella. Lappi puolestaan kirjautti kahdeksan pohja-aikaa kymmenellä erikoiskokeella.

Kauden avanneessa Monte Carlon rallissa luokkavoiton ottanut Mikkelsen johtaa WRC2-luokkaa kahden osakilpailun jälkeen. Luokassa toisena on Lappi, jolle Rovaniemen osakilpailu oli kauden ensimmäinen ralli.

Katso alta kooste Rovaniemen MM-rallin WRC2-luokan päätöspäivästä.

[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2282,367792″ ap mute]

Lue myös nämä

  • Uusimmat