Greensmith taistelee WRC2-luokan mestaruudesta tällä kaudella, mutta Kroatia ei ole hänelle niin sanottu pistekilpailu. Skodalla kilpaileva brittitähti on Rally2-autojen luokan tuloksissa neljäntenä ennen päätöspäivää.
Lauantain pätkillä Greensmith kärsi rengasrikon, jos toisenkin.
– Päivä meni meiltä hyvin. Tai itse asiassa ei, se oli paska, Greensmith naureskeli Rallit.fille.
Ensin Greensmithille tuli yksi hidas rengasrikko. Ja sitten toinen.
– Sen jälkeen meidän piti laittaa toinenkin sadekelin rengas taakse, Skoda-kuski kertasi.
Aamupäivän kolmannella erikoiskokeella Greensmithillä oli lopulta täysin väärä rengasvalinta autossaan, sillä tie oli kuiva. Mutta britti otti siitä kaiken ilon irti ja driftaili hienoissa sivuluisuissa läpi mutkien.
– Se oli hauskaa ja helppoa kuin mikä! Vetelin vain käsijarrusta ja tein isoja driftejä. Se oli mukavaa, Greensmith myhäili.
Greensmith heitti samaan hengenvetoon villin idean ilmoille.
– Mielestäni jokaisessa rallissa kaikille pitäisi tehdä pakolliseksi, että parille pätkälle pistetään sadekelin renkaat taakse. Se näytti niin makealle!
Vaikka Greensmith ei kilpaile WRC2-luokan pisteistä Kroatiassa, hän haluaa tosissaan haastaa suomalaiskuljettaja Sami Pajarin Rally2-autojen luokan kolmossijasta kilpailun päätöspäivänä sunnuntaina. Parivaljakon välinen ero on 14,8 sekuntia ennen neljää viimeistä erikoiskoetta.
– Viime vuonna löin hänet 14 sekunnilla Power Stagen ensimmäisellä vedolla. Tiedän tarkalleen, kuinka nopea olin silloin täällä, Greensmith velmuili.
– Yritämme taistella häntä vastaan, mutta Sami on varmasti parantanut. Joten katsotaan, mitä tapahtuu.
Greensmithin ulkomuistista latelemat tilastot pitävät muuten kutinsa. Viime vuonna hän peittosi Pajarin kyseisellä erikoiskokeella 14,1 sekunnilla.