Greensmith on paljastanut, että hän kilpailee Skoda Fabia RS Rally2 -autolla myös alkavalla kaudella. Auton ajattamisesta vastaa jatkossakin Toksport-talli.
– On hienoa olla Skodan kanssa kaudella 2024. Saimme paljon menestystä vuonna 2023 ja meillä on yhteisenä päämääränä taistelu mestaruudesta tänä vuonna, Greensmith kertoi.
Greensmith, 27, ajoi kauden 2022 loppuun saakka M-Sport Fordin WRC-tallissa, mutta viime vuodeksi hän vaihtoi Toksportin Skodaan. Hän sijoittui WRC2-luokan loppupisteissä toiseksi.
Kaudella 2024 Greensmith lähtee jahtamaan viime vuotta kovempia tuloksia.
– Kakkostilan sijaan tavoitteenamme on nousta yksi pykälä korkeammalle ja voittaa mestaruus.
Greensmith on vahvistanut, ettei hän aloita kauttaan vielä Monte Carlon MM-rallista tammikuun loppupuolella. WRC2-luokan kuljettajat saavat ottaa pistekisoikseen yhteensä seitsemän osakilpailua.
WRC2-luokan mestaruudesta saataneen aikaan huikea kamppailu tänä vuonna. Oliver Solberg kilpailee Greensmithin tavoin Skodalla tshekkivalmistajan virallisena kuljettajana.
Perjantaina puolestaan vahvistui se, että Sami Pajari lähtee kauteen suomalaistiimi Printsport-tallin ajattamalla Toyota GR Yaris Rally2 -autolla, joka tekee MM-debyyttinsä Monte Carlossa. Tiettävästi myös entinen WRC-kuljettaja Pierre-Louis Loubet ajaa jatkossa uudella Toyotalla kakkosluokan puolella.
Ranskalainen Yohan Rossel, venäläinen Nikolai Grjazin ja bolivialainen Marco Bulacia kilpailevat puolestaan Citroenilla WRC2-luokassa. Hyundai ja M-Sport Ford eivät ole vielä vahvistaneet tulevan kauden WRC2-miehistöjään.
Emil Lindholm siirtyi viime kesänä Hyundain WRC2-talliin, ja myös Teemu Sunista on huhuiltu Hyundain kakkosluokan talliin kaudelle 2024.