Yksi isoimmista muutoksista on se, että nykyisistä hybridiyksiköistä ollaan luopumassa tämän kauden lopussa.
Hybridiyksikön poistumisen vuoksi autoista katoaa tehoa, minkä lisäksi myös kilpureiden aerodynaamisia ominaisuuksia heikennetään ja kuristinta pienennetään.
M-Sportin tallipäällikkö Richard Millener pääsi Kenian Safari-rallin testierikoiskokeella ranskalaiskuljettajansa Adrien Fourmaux’n kyytiin ja se vahvisti hänen käsitystään siitä, ettei nykyautoista pitäisi missään nimessä luopua.
– Tiedän kyllä, millaista on käynnistää ralliauto. Mutta nyt kun sen näki uudelleen näin läheltä, niin on sanottava, että nämä autot ovat uskomattomia, Millener sanoi Rallit.fille.
– Näistä autoista eroon hankkiutuminen on todella huono idea! Nämä autot ovat parasta, mitä meillä on pitkään aikaan ollut, Millener latasi suoraan.
Millener havaitsi myös heti shakedownissa, miten kovan haasteen Safari-ralli lyö pöytään.
– Shakedownin jälkeen ymmärsin heti, miten vaikea ralli tämä on, Millener sanoi.
– Täällä ei voi perääntyä yhtään. Se on ongelma, hän jatkoi.
Kenia tarjoaa sellaisen haasteen, että taktiikkaa on ainakin etukäteen ihan turha miettiä.
– On helppoa sanoa, että otetaan järkevä lähestymistapa ja katsotaan sitten, miten käy. Mutta jos lähtee yhtään varmistelemaan, silloin jää kauas kärjestä. Nämä erikoiskokeet vaativat autolta niin paljon, Millener kertoi.