Pajarin tehtävänä on tänä vuonna kerätä kokemusta Rally1-autosta, mutta varmasti toiveissa olisi myös hyviä tuloksia. Pätkäajoissa Pajari on välillä väläytellyt, mutta kaksi kertaa neljästä auto on myös päätynyt ”metsähallituksen” puolelle.
Monte Carlossa musta jää yllätti Pajarin sunnuntaiaamuna samalla pätkällä, jolla pihalle ajoi myös Takamoto Katsuta. Ruotsissa Pajari oli seitsemäs ja Keniassa viides. Kanariansaarilla tuloksena oli jälleen ulosajo, kun homma päättyi 12. erikoiskokeella kaiteeseen.
Kanarian ulosajo oli siinä mielessä harmillinen, että Pajari oli kisassa peräti neljäntenä ja Toyota kiinni viitoisvoitossa. Koska Pajari ei aja pisteistä Toyotan tehdastiimille, ulosajoilla ei ole siinä mielessä isoa merkitystä. Mutta selvää on, että vuoden mittaan täytyy myös tuloksia saada ajettua.
– Kanarialla kisa meni aika hyvin siihen asti, kun aivan mitättömän pieni virhe laittoi meidät ulos. Se oli sääli, mutta osa oppimista. Nyt pitää vain katsoa kohti seuraavia kisoja, Pajari sanoo.
Viime kaudella Pajarin Portugalin ralli oli murheellinen, kun mies täräytti ulos tieltä sunnuntaina. On Pajarilla kuitenkin myös hyviä muistoja Atlantin rannikolta, sillä vuonna 2021 hän oli JWRC-luokassa toinen ja vuotta myöhemmin juhli luokkavoittoa.
– Osa pätkistä on todella nautinnollisia ajettavia, kun taas toiset voivat olla hyvinkin rajussa kunnossa. Päivät ovat pitkiä ja lämpötilat korkeita, joten se on kova kisa sekä kuskeille että autoille, Pajari summaa.
– Ralli on erilainen verrattuna, mitä tähän mennessä olen ajanut (Rally1-autolla), mutta pidämme oman taktiikkamme. Tavoitteena on ajaa puhdas kisa ja kehittyä ralli rallilta.
Portugalin MM-rallin reitti käsittää yhteensä 24 erikoiskoetta, joille mittaa kertyy lähes 345 kilometriä.