Tiimin vakiokuskien Gregoire Munsterin ja Josh McErleanin lisäksi Rally1-autoon palaa latvialainen Martins Sesks. Viime kaudella läpimurtonsa tehnyt Sesks kisaa kesällä kaikki Euroopassa ajettavat sorakisat.
Portugalissa Sesks on ajanut kertaalleen aiemmin, kun vuonna 2021 hän ylsi JWRC-luokassa voittoon. M-Sportin tallipomolla Richard Millenerillä onkin uskoa, että tällä kertaa myös Fordeja saatetaan nähdä korkeilla sijoilla.
– On mahtavaa saada Martins takaisin tiimiin. Hän näytti viime kaudella soralla erittäin vaikuttavaa vauhtia Puman ratissa. Hänellä on paljon potentiaalia onnistua todella hyvin seuraavissa ralleissa, Millener sanoo.
Alkukaudesta M-Sport ei ole palkintosijoja hätyytellyt. Kenties tulevissa rajuissa soraralleissa myös Munster voi yllättää. Irlantilaisen McErleanin kokemus ei vielä riitä koviin tuloksiin ilman muiden kuskien ongelmia.
– Testeissä sain tosi hyvän fiiliksen autoon. Koko tiimi on erittäin motivoitunut hankalan Kanarian rallin jälkeen. Toivon, että voin ajaa vahvan kisan Portugalissa, Munster toteaa.
– Portugalissa on tyypillisesti kahdenlaisia pätkiä. Fafen alueella tienpinta on pehmeämpi, kun taas muualla pinta on kovempi ja rajumpi. M-Sportin autot ovat ainakin aiemmin olleet Portugalissa kilpailukykyisiä, joten tähtään hyvään tulokseen.
Portugalin MM-rallissa ajetaan yhteensä 24 erikoiskoetta, joille mittaa kertyy noin 345 kilometriä.