Rallin MM-sarjassa ajetaan 14 osakilpailua kaudella 2019. Kansainvälisen autoliiton FIA:n maailman moottoriurheiluneuvosto päätti asiasta kokouksessaan perjantaina.
Osakilpailujen määrä kasvaa yhdellä verrattuna tähän kauteen. Uutena rallina mukaan tulee Chile, missä ei ole koskaan aiemmin ajettu MM-pisteistä. Chilessä järjestetään MM-soraralli 9.-12. toukokuuta kaksi viikkoa Argentiinan MM-osakilpailun jälkeen.
Japanin MM-rallia ei sen sijaan nähdä MM-kalenterissa ensi kaudella, vaikka Japanin odotettiin palaavan sarjaan. MM-sarjan promoottori tiedotti jo elokuussa, että se on päässyt sopimukseen Japanin MM-rallin järjestämisestä kaudesta 2019 lähtien. Tämä ei kuitenkaan toteutunut, sillä Autosportin tietojen 15 osakilpailun MM-kalenteri olisi ollut ”mahdoton”.
Japanin jääminen sivuun kalenterista on kova takaisku Toyotalle, joka oli promotoinnut japanilaisvalmistajan kotikilpailun puolesta. Tommi Mäkinen pyörittää Toyotan WRC-tallin toimintaa Suomesta käsin, mutta Toyotan pääjohtaja Akio Toyoda kertoi kesällä Suomen MM-rallin yhteydessä, että hän haluaa päästä todistamaan tallin menestystä myös Japanissa.
Tämän kauden kaikki 13 osakilpailua säilyvät MM-sarjassa, vaikka rallipiireissä pidettiin jo lähes varmana, että Korsikan MM-ralli on putoamassa kalenterista. Asvalttikisa piti kuitenkin paikkansa, vaikka se on saanut kritiikkiä valmistajilta logistisesti hankalasta sijainnistaan.
Rallin MM-sarja käynnistyy legendaarisella Monte Carlo -rallilla tammikuun loppupuolella. Kauden huipennus tapahtuu marraskuussa Australiassa, joka isännöi jälleen kauden päätösosakilpailua. Suomen MM-ralli ajetaan elokuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Rallin MM-sarjan osakilpailut 2019 (suluissa kilpailun päättymispäivä):
Monte Carlo (27.1.)
Ruotsi (17.2.)
Meksiko (10.3.)
Korsika (31.3.)
Argentiina (28.4.)
Chile (12.5.)
Portugali (2.6.)
Sardinia(16.6.)
Suomi (4.8.)
Saksa (25.8.)
Turkki (15.9.)
Wales (6.10.)
Espanja (27.10.)
Australia (17.11.)