Korhonen täräytti ulos heti Rovaniemen Arctic Lapland -rallin avauspätkällä. Laukaalaisen Volkswagen Polo R5 -saatiin takaisin tielle, mutta aikaa valui hukkaan puolisen tuntia.
– Kuulin nuotin väärin. Sitten se olikin myöhäistä, kun tajusin, että olin ajamassa ihan erilaista mutkaa kuin mitä Anssi (kartanlukija Viinikka) oli lukenut. Anssi luki ihan oikein, Korhonen korosti Rallit.fille.
– Sitten auto kiepsahti ojaan katolleen. Pääsimme sieltä katsojien avustamana takaisin tielle ja huoltoon. Onneksi huoltomiehet saivat auton siihen kuntoon, että pääsimme vielä jatkamaan. Auto ei tahtonut kulkea ihan suoraan, mutta kyllä sillä rallia pystyi ajamaan.
Korhonen saavutti viime vuonna SM3-luokan mestaruuden nelivetoisella Ford Fiesta Rally3 -kilpurilla. Täksi kaudeksi hän otti harppauksen SM1-luokkaan, jossa hän kilpailee Rautio Motorsportin kuljettajana.
Korhonen ei odottanut kuuta taivaalta vielä Tunturirallissa, mutta hankivisiitti heti kisan alussa tuotti valtavan pettymyksen.
– Se veti aika paljonkin mieltä matalaksi. Olimme suunnitelleet, että lähdemme ajamaan omaa ajoamme. Siihen asti tuli ihan hyvin. Ei ollut siitä kiinni, että olisimme yrittäneet liikaa. Se ärsyttää eniten. Ihan tosi hölmö virhe, Korhonen tiivisti tunnelmansa.
Markku Raution kipparoima Rautio Motorsport panostaa tällä kaudella Korhoseen SM-sarjan lisäksi myös MM-sarjan puolella. Ison taustatuen merkitystä Korhonen ei voi liikaa korostaa.
– Tällainen paketti ei olisi ollut mitenkään muuten mahdollista. Harmi vain, että tämä lähti mollivoittoisesti liikkeelle. Koetetaan lauantaina saada hyvät kilometrit ja jatkaa siitä eteenpäin, Korhonen suunnitteli.
Lue myös: Tunturirallia johtavalta Jari Huttuselta suoraa puhetta: ”Rahastahan se on kaikki kiinni”