Rengasvalmistaja DMACK ei ajata WRC-autoa rallin MM-sarjassa kaudella 2018.
Viime ja tällä kaudella DMACKin teippaukset ovat koristaneet M-Sport-tallin kolmatta Ford Fiesta WRC -autoa. Ott Tänak ajoi DMACKin väreissä kaudella 2016, ja tänä syksynä Elfyn Evans otti rengasvalmistajalle sen historian ensimmäisen MM-osakilpailuvoiton Walesissa.
DMACK on ollut viime vuosina Michelinin ainoa rengaskilpailija rallin MM-sarjassa.
– Olemme saaneet valtavasti menestystä DMACKille ja olemme auttaneet merkittävästi M-Sport-tallia sen mestaruuskaudella, DMACK-pomo Dick Cormack kertoi Autosportille.
– Mutta nyt meidän on aika ottaa askel taaksepäin. Kilpaileminen tällä kaudella on vienyt veronsa testiohjelmaltamme. Meidän on aika keskittyä muihin osa-alueisiin kuten asvalttirenkaaseen sekä palata ydinasiakaskuntamme pariin esimerkiksi WRC2-luokassa, Cormack lisäsi.
DMACK ei ole katoamassa rallin MM-sarjasta, mutta mahdollista on, että sen renkaita nähdään ensimmäistä kertaa jossakin muussa WRC-autossa kuin M-Sportin Fordissa.
– Keskustelemme toki (M-Sportin tallipäällikkö) Malcolm Wilsonin kanssa ensi vuodesta, mutta hän ymmärtää, että sarjassa on muitakin talleja, Cormack sanoi.
Cormack ei kertonut, onko neuvotteluita käyty Hyundain, Toyotan tai Citroenin kanssa.
– Tiedämme, ettemme ole vielä valmiita toimittamaan renkaita tehdastallille koko kauden ajaksi. Meidän pitää tehdä töitä tiettyjen osa-alueiden parissa ennen kuin pääsemme siihen tilanteeseen. Mutta kuten olemme näyttäneet tänä vuonna, meillä on voittava rengas, joka voisi olla erittäin arvokas valmistajan kolmannessa tai neljännessä autossa ensi vuoden MM-pistekamppailussa, Cormack sanoi.
Toistaiseksi ei ole tietoa siitä, kuinka DMACKin WRC-kilpailuohjelman lopettaminen vaikuttaa M-Sport-talliin. Tiimi ei ole vielä vahvistanut ensi kauden kuljettajiaan. Viime aikoina on huhuttu, että talli saattaisi saada takaisin täyden tehdastuen Fordilta, mikä mahdollistaisi Sebastien Ogierin jatkon M-Sportilla.