Quantcast

WRC-pomo paljasti huiman faktan Sebastien Loebin MM-rallivoiton takaa

Ranskalainen ralli-ikoni Sebastien Loeb on todistanut viimeisen kuukauden aikana olevansa edelleen hurjassa tikissä.
Sebastien Loeb
Sebastien Loeb. Kuva: M-Sport Ford WRT
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Loeb nappasi Dakar-rallista tammikuun alussa toisen sijan ja juhli seuraavalla viikolla voittoa Monte Carlon MM-rallissa. Kovan kuukautensa mies huipensi sunnuntaina Race of Champions -kisan ykköstilaan.

Varsinkin Monte Carlon rallin voitto lähes kylmiltään oli huima temppu. Loeb testasi uutta Rally1-hybridiautoa vain kaksi päivää, mutta oli heti sinut Ford Puman kanssa.

M-Sportin nokkamies Malcolm Wilson nostaa esiin mielenkiintoisen faktan kahden viikon takaisesta kisasta.

Gus (Greensmith) ja Craig (Breen), toivottavasti kuuntelette, mitä sanon. Seb ajoi koko rallin muuttamatta missään vaiheessa iskunvaimentimien tai kallistuksenvakaajien asetuksia. Hän ei myöskään vaihtanut jousia. Ainoa asia, minkä taisimme vaihtaa, olivat jarrulevyt. Tämä vain kertoo, miten luontainen kaveri hän on auton ratissa, Wilson hehkuttaa Dirtfishin sivuilla.

Ford Puma oli kiistatta kauden avausrallissa vahvin auto, mutta silti nappisäätöjen löytäminen uuden teknologian autoilla avausrallissa on kova työnäyte. Pitää myös muistaa, että Loeb ei ollut ajanut MM-tasolla puoleentoista vuoteen.

Esimerkiksi Toyotan Kalle Rovanperä ja Hyundain Thierry Neuville muuttivat autostaan lähes kaiken, mitä pystyi muuttamaan Monte Carlon kisan aikana. Loeb nappasi auton alleen, ei koskenut mihinkään säätöihin ja ajoi voittoon.

– Aika moni meistä on oppinut ymmärtämään, miksi hävisimme Sebille yhdeksän maailmanmestaruutta. Se asia on ainakin varmaa, Wilson letkauttaa.

Katso alapuolelta Monte Carlon MM-rallin mielenkiintoisimmat hetket.

[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2282,397704″ ap mute]

Lue myös nämä

  • Uusimmat