Citroenin rallitallin viikonloppu Puolassa oli ongelmien sävyttämä. Parhaana sitikkakuskina Stephane Lefebvre ylsi lopputuloksissa viidenneksi. Andreas Mikkelsen oli yhdeksäs ja Craig Breen 11:s.
Citroen-pomo Yves Matton osasi varautua siihen, ettei sijoituksista palkintopallilla pystytä tällä kertaa taistelemaan.
– Heti kun näimme sääennusteet ralliin, niin tiesimme, ettei meidän kuskit pysty taistelemaan kärkisijoituksista. Siihen oli kaksi syytä. Ensinnäkin uusimpia päivityksiämme on testattu vain kuivissa olosuhteissa ja toiseksi täällä homma oli päinvastoin, Matton taustoitti.
– Moottoriurheilussa ei tapahdu ihmeitä. Kova työmme ottaa aikansa, että se palkitaan. Myöskään muut eivät ole levänneet laakereillaan. Viimeiset kymmenykset on aina hankala nipistää pois, Matton jatkoi.
Matton myös paljasti Puolassa kuskinsa tuleviin koitoksiin. Vaikka Lefebvre oli viikonloppuna paras Citroen-kuski, jää mies sivuun seuraavista kisoista.
– Suomessa kuskimme ovat Kris Meeke, Craig Breen ja Khalid Al-Qassimi. Saksassa taas autojamme ajavat Meeke, Mikkelsen ja Breen. Stephane tulee puolestaan takaisin tositoimiin Espanjassa.
– Kuten mekaanikkojemme ja insinööriemme, niin myös kuskiemme täytyy ymmärtää, että yritämme aina ajatella tiimin etua ja saavuttaa mahdollisimman hyvät tulokset. Stephane ymmärtää sen erittäin hyvin. Hän ei tietenkään ole kokonaan sivussa tätä aikaa, vaan osallistuu moniin testeihin, Matton summaa.
Matton teki kovan ratkaisun ennen Puolan kisaa tiputtamalla tiimin ykkösnimen Meeken pois kisakuskin paikalta. Meeken esitykset ovat olleet tällä kaudella heikkoja, kuten osaltaan myös koko Citroenin tiimin.
– Ei tämä ole ensimmäinen kerta WRC:n historiassa, kun tiimit tekevät muutoksia kuskikokoonpanoonsa. Uskon rehellisesti, että Kris tarvitsi taukoa. Tavoite oli selkeä. Saada Kris takaisin vahvempana kuin koskaan, Matton paaluttaa.