Yhteinen komentokeskus kaikille WRC-tiimeille? Projektin johtoon tuttu mies

Rallin MM-sarjan promootioyhtiöllä on suuria suunnitelmia lajin viemiseksi entistä yleisöystävällisempään suuntaan.
Kuvituskuva
Kuvituskuva: M-Sport Ford WRT
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Tällä hetkellä katsoja voi maksua vastaan seurata kotisohvalta kaikki erikoiskokeet suorina lähetyksinä ja kuunnella haastattelut sekä pätkien jälkeen että huoltoalueilta. Jatkossa katsojille halutaan tarjota entistä enemmän dataa, jotta elämyksestä tulee kokonaisvaltaisempi.

Promoottori on kehittelemässä uudenlaista ”komentokeskusta”, jossa kaikki tiimit olisivat paikalla ja esimerkiksi keskustelut kuljettajien sekä insinöörien välillä laitettaisiin eetteriin. Promootioyhtiö kokee, että moni tarina jää näkemättä, kun tietoa tietyllä tavalla salataan tai sitä ei vaan osata tarjota eteenpäin.

– Testaamme tällä hetkellä dataa. Meidän pitää testata ensin teknologia. Me emme kuitenkaan laita komentokeskusta pystyyn ennen kuin Monte Carlossa ensi vuonna, rallin MM-sarjan promootioyhtiön tapahtumajohtaja Simon Larkin sanoi Sardinian rallin yhteydessä.

– Meillä on testaaminen menossa M-Sportin kanssa heidän kehityskeskuksessaan sekä myöhemmin heidän Viron testeissään. Pääsemme siis kokeilemaan hommaa tositoimissa.

Jos ja toivottavasti kun uusi komentokeskus saadaan MM-ralleihin, saattaa paikalla heilua tuttu vanha kettu. Nimittäin Hyundain tallipomona aiemmin toiminut Andrea Adamo on kiinnitetty projektiin.

– Meillä on paljon yhteistyökumppaneita teknisellä puolella. Me olemme myös kiinnittäneet Andrea Adamon johtamaan projektia, Larkin kertoi.

– Suunnitelmana on siis testata systeemiä tänä vuonna ja laittaa homma käytäntöön ensi vuoden alusta Monte Carlossa.

Vielä ei ole tiedossa, millainen uusi rallin MM-sarjan komentokeskus tulee olemaan.

– Se voi olla rakennus tai jonkinlainen rakennelma, mutta pääasia on, että me haluamme luoda jotain käytännöllistä ja mielenkiintoista teknologiaa tarinankerrontaa varten, Larkin tähdensi.

– Voi olla, että kaikki ei ole vielä täysin valmista (rakennelman suhteen) Monet Carlossa, mutta konseptin on määrä olla toiminnassa. Ideana on käyttää dataa ja tarinankerronnan konseptia paremmin.

Myös promootioyhtiön sisältö- ja viestintävastaava Florian Ruth on uudesta komentokeskusideologiasta innoissaan. Tarkoituksena on ennen kaikkea parantaa fanin kokemusta.

– Se on jälleen yksi elementti, jotta saamme kerrottua tätä tarinaa paremmin. Minusta siitä tulee hieno työkalu, Ruth summaa.

– Olen puhunut eri tuotantoyhtiöiden kanssa asiasta, ja he ovat kaikki rakastuneet tähän konseptiin. Yritämme aina puskea uusia ideoita käytäntöön.

Lue myös nämä

  • Uusimmat