Toki harva odotti tiimin täyden kauden kuskeilta Gregoire Munsterilta tai Josh McErleanilta urotekoja, mutta lähtökohtaisesti MM-sarjan ”maksukuskeilta” toivottiin ainakin ehjiä kilpailuja.
Munsterin paras tulos on Kenian MM-rallin viides tila, jonka päälle on mahtunut paljon murheita. McErlean ajaa vasta ensimmäistä vuottaan Rally1-autolla ja mies onkin saanut maksella oppirahoja isolla kädellä. Kauden avauksessa Monte Carlossa irlantilainen selvisi maaliin seitsemäntenä, mutta sen lisäksi tilille on tullut vain kahdeksas sija Portugalista.
Tämän viikon Kreikan MM-osakilpailussa M-Sport Fordin tavoite on saada autoja maaliin keinolla millä hyvänsä. Viime rallissa Sardiniassa Munster, McErlean sekä latvialainen Martins Sesks keskeyttivät samalla erikoiskokeella, joka oli kaiken lisäksi vasta kisan toinen pikataival.
– Tietenkin yritämme olla parempia kuin Sardiniassa. Vaikka emme testanneet Kreikkaa varten, käytimme lauantain Sardiniassa oppimiseen. Niillä ideoilla me aloitamme kisan, ja olen aika luottavainen, että meillä on kaikki eväät olemassa, Munster sanoo.
– Olemme tehneet paljon valmisteluita insinöörien kanssa, joten tunnen oloni luottavaiseksi. Sardinian tavoin myös Kreikassa tulee olemaan kuumaa ja raskasta. Meillä on ehdottomasti hyvä tilaisuus tuoda kunnon tulos mukanamme.
Myös McErlean tähdentää, että kyse on lähinnä selviytymisestä. M-Sportin kaksikolta ei odoteta urotekoja, mutta jos Kreikassa tuo auton maaliin ilman ongelmia, voi myös sijoitus olla yllättävän korkealla.
– Meidän tavoitteenamme on ehjä ja tasainen suoritus. Ei ole mikään salaisuus, että tämä on yksi kalenterin vaikeimmista ralleista, kun ottaa huomioon kuumuuden ja pätkien rajuuden, McErlean kertoo.
– Sardinian pettymyksen jälkeen haluamme kunnon tuloksen koko tallille. He ovat tehneet rajusti töitä ja ansaitsevan palkinnon. Nyt pyrkimys on pysytellä erossa ongelmista, hallita olosuhteita ja toivottavasti sitä kautta saavuttaa ehjä ralli.
Kreikan MM-rallissa ajetaan yhteensä 17 pikataivalta, joille mittaa kertyy noin 345 kilometriä.