Brittitiimi pestasi irlantilaisen Craig Breenin ykköskuljettajakseen kahden vuoden sopimuksella ennen kuluvaa kautta. Breen ei ole kuitenkaan lunastanut odotuksia: kauden yhdeksässä osakilpailussa hän on saalistanut vain kaksi palkintokorokepaikkaa ja MM-taulukossa hän on vasta kuudentena.
Breenin tallitoverit Gus Greensmith ja Adrien Fourmaux eivät ole toistaiseksi kamppailleet palkintosijoituksista MM-ralleissa. M-Sportin Ford Puma Rally1 -auton ei pitäisi olla heikko Toyotan ja Hyundain kilpureihin verrattuna, mutta nykyiset kuljettajat eivät ole pystyneet tekemään sillä kunnon tuloksia.
– Seuraavien kuukausien aikana haasteenani on löytää keino, jolla saamme huippukuljettajan talliin, Wilson kertoi saksalaiselle Motorsport Aktuell -lehdelle.
Wilsonilla on kuitenkin iso ongelma: käytännössä kaikilla MM-sarjan ykköskorin kuljettajilla on sopimus ensi vuodelle. Hyundai-kuski Ott Tänak on tosin yhdistetty huhuissa M-Sportiin.
– En aio luovuttaa, enkä jätä yhtäkään konstia käyttämättä, Wilson vakuutti.
Breenistä ei ole ollut tällä kaudella johtamaan M-Sportin miehistöä.
– Tilanne on hieman samanlainen kuin Elfyn Evansilla. Hän oli vahvimmillaan, kun Sebastien Ogier oli hänen kanssaan samassa tiimissä – olipa se sitten meillä tai Toyotalla, Wilson vertasi.
– Elfyn ja Ott hyötyivät valtavasti Sebistä ja kaudella 2017 he ottivat isoimmat askeleet eteenpäin urillaan. Olen vakuuttunut siitä, että moottoriurheilussa tallin menestys linkittyy vahvasti ykköskuljettajaan.
M-Sportin tämän vuoden ainoa valopilkku on ollut ranskalaiskonkari Sebastien Loeb, joka voitti kauden avanneen Monte Carlon MM-rallin. Yhdeksänkertainen maailmanmestari ajaa tänä vuonna vain valikoiduissa ralleissa.
Wilsonin toiveena on, että yhteistyö Loebin kanssa jatkuu myös tulevalla kaudella.
– Ehkä voisimme vakuuttaa hänet ajamaan puolikkaan kauden. Mutta en usko, että hän ajaisi enemmän kuin seitsemän kilpailua.
Rallin MM-kauden seuraava osakilpailu ajetaan ensi viikolla Kreikassa.
Katso alta Belgian MM-rallin kooste.