Hankook aloitti tämän vuoden alussa rallin MM-sarjan virallisena rengastoimittajana. Toisille siirtyminen Pirellin renkaista Hankookiin on ollut haastavampaa, kun taas toisille uudet renkaat ovat sopineet paremmin.
Hankook toi päivitetyt sorarenkaat vajaat kaksi viikkoa sitten ajettuun Portugalin MM-ralliin. Rengas osoittautui varsin kestäväksi, sillä rengasrikot eivät ratkaisseet kisaa.
Mutta muuten kuljettajilla riitti pohdittavaa rengasvalinnoissa viikonlopun aikana.
– On vaikea tietää, milloin pitää käyttää pehmeää ja milloin kovaa rengasta. Näimme yllättäviä pätkäaikoja eri rengasyhdistelmillä, mutta lopulta erot eivät olleet järisyttävän isoja, Hyundai-kuljettaja Thierry Neuville arvioi Rallit.fille.
– Sardiniassa tilanteeseen saadaan lisää selkeyttä. Rengaskuluma oli itse asiassa varsin maltillista – ehkä sitä olisi voinut olla hieman enemmänkin, belgialainen lisäsi.
Neuvillen tallikaveri Adrien Fourmaux oli samoilla linjoilla: kovan ja pehmeän rengasseoksen välillä on vähemmän eroa kuin aiempina vuosina.
– Pehmeä rengas on liiankin medium-tyyppinen, mikä rajoittaa taktisia vaihtoehtoja, koska suorituskykyeroja on vaikea arvioida, Fourmaux kertoi ranskalaisen Rallye-sport.fr-sivuston haastattelussa.
Hyundai-kuljettajat ajoivat viime viikolla testin seuraavaksi ajettavaa Sardinian rallia varten. Testissä keskityttiin erityisesti Hankookin renkaisiin.
– Teimme pieniä oivalluksia renkaiden suhteen testissä, mutta ne pitää vielä vahvistaa kilpailussa, Fourmaux raportoi.
Sardinian MM-ralli on ohjelmassa 5.-8. kesäkuuta.