Fourmaux siirtyi täksi kaudeksi korealaisvalmistajan leipiin M-Sport Fordin tallista, jossa hän murtautui viime kaudella lajin kirkkaimmalle huipulle. Kausi alkoi komealla kolmostilalla legendaarisessa Monte Carlon MM-rallissa, mutta sitten alkoivat vaikeudet.
Ruotsissa helmikuussa Fourmaux sähläsi urakalla ja sai vain yhden MM-pisteen. Keniassa sijoitus oli yleiskilpailun 16: ja Kanarialla viides. Toki upouudessa Kanariansaarten MM-rallissa Fourmaux oli paras Hyundai-kuljettaja, mikä toi pientä lohtua muuten koko tiimin kannalta aneemiseen kilpailuun.
Rallin MM-sarja jatkuu tällä viikolla Portugalissa. Fourmaux toivoo sekä itseltään että koko tallilta kunnon ryhtiliikettä.
– Meidän edellinen kisamme ei ollut paras mahdollinen. Meidän on pysäytettävä Toyotan dominointi ja saatava kunnon tulokset kaikilta kolmelta kuskilta, Fourmaux paaluttaa.
– Haluaisin päästä takaisin podiumille. Se auttaisi koko tiimimme tavoitetta ja olisi elintärkeää loppukauden kannalta.
Viime kaudella Fourmaux kutitteli palkintosijaa Portugalissa ajettuaan neljänneksi. Ranskalaisässä korostaa maltin merkitystä. Uusien Hankookin renkaiden suorituskyky kuumassa sorarallissa on vielä arvoitus.
– Portugalin ralli on aina iso haaste. Kuumuus on yksi iso tekijä kuten myös renkaiden hallinta. Joissain paikoissa voi iskeä täysillä, mutta silti on varottava renkaita. Nämä asiat selviävät kokemuksen myötä, Fourmaux sanoo.
– Joissain kohdissa reittiä on oltava tosi varovainen. Silloin voi tosin tehdä myös isoja eroja.
Portugalissa ajetaan yhteensä 24 pikataivalta, joille mittaa kertyy lähes 345 kilometriä. Kisa käynnistyy torstaiaamuna testierikoiskokeella.