Kaksivetoisten yleiskilpailussa ensimmäisellä kierroksella kovinta vauhtia pitivät Ari-Pekka Koivisto sekä Janne Seluska ja Jarno Pentinpuro. BMW M3-autoa käskyttävä Koivisto suoritti Sangin 3,5-kilometrisen radan 0,11 sekuntia vikkelämmin ennen toiseksi ajanutta Opel Corsa -pilotti Seluskaa. Pentinpuro jäi Citroen C2:llaan Koivistosta liki 1,5 sekuntia.
Toisella kierroksella Seluska onnistui lyömään Koiviston noteerauksen, mutta kummankaan ajat eivät parantuneet ensimmäiseltä kierrokselta. Näin Koivisto pääsi juhlimaan kaksivetoisten yleiskilpailun voittoa 0,11 sekunnin marginaalilla.
– Tosi liukasta oli ensimmäisellä kierroksella, niin tuli otettua vähän varovasti ja lähtökin epäonnistui. Toisella kierroksella alkoi sitten reitillä olemaan sen verran lunta, että ei saatu enää aikaa parannettua, vaikka lähtö onnistuikin jo huomattavasti paremmin, Koivisto kertoo sarjan tiedotteessa.
– Kaiken kaikkiaan tosi hyvä päivä ja kun matkaakin oli vain 150 kilometriä niin tämähän oli melkein kotikisa. Hiukan tuntui vaan oudolle olla yksin kabiinissa, kun ei ollut kartturia vieressä höpöttämässä, Koivisto naureskeli.
Kärkitriossa ei tapahtunut muitakaan muutoksia ensimmäisen kierroksen jälkeen, joten Pentinpuro sai pidettyä kolmannen sijansa Koiviston ja Seluskan vanavedessä.
Hallia juhli nelivetoisissa
Nelivedoissa herra ja hidalgo oli jälleen kerran Tuukka Hallia Mitsubishi Lancerillaan. Ensimmäisellä kierroksella Hallia nakutti peräti 3,6 sekuntia nopeamman ajan kuin toiseksi tullut Mitsubishi-kuljettaja Juho Mäki-Tammela. Konkari Jari Lamminsivu Skoda Fabialla täydensi kolmen kärjen ensimmäisen kierroksen jälkeen.
Toisella kierroksella Hallia sai vielä nipistettyä vajaat puolisen sekuntia ensimmäisen kierroksen ajasta pois ja kun kovin uhkaaja Mäki-Tammela ei aikaansa parantanut oli voittomarginaali 3,99 sekuntia. Myöskään nelikoissa ei kärkitrio muuttunut toisella kierroksella, joten Mäki-Tammela ja Lamminsivu saivat pitää sijoituksena kisan päätteeksi.
– Hyvin meni, vaikka auto on nyt varavarajämäosilla aika pirusti erilainen ajettava, eivätkä vaihdevälit ole juuri sellaisia mitä pitäisi. Treeniäkään ei ehtinyt käydä yhtään edellisen kisan tuhojen jäljiltä ajamassa, että siihen nähden tosi hyvä suoritus, Hallia jutteli.
– ”Mitsulle” suuri kiitos että pysyi koko kisan yhtenä kappaleena. Koitetaan saada Laukaaseen kunnon osat paikoilleen ja katsotaan auto läpi, että pysyisi nipussa sielläkin.
Hallia nappasi yleiskisan voiton lisäksi myös sprinttiautojen luokan voiton. Ralliautoluokassa kovinta vauhtia piti kotimaisemissaan ajanut Toni Herranen. Herrasen aika riitti yleiskilpailussakin hienosti neljännelle sijalle.
Rallisprintin SM-sarja, Oulu, yleiskilpailun tuloksia:
1. Tuukka Hallia Mitsubishi 1.37,460 2. Juho Mäki-Tammela Mitsubishi +3,990 3. Jari Lamminsivu Skoda +5,880 4. Toni Herranen Ford +7,580 5. Juha Mäkelä Mitsubishi +8,620 6. Miikka Vuokila Mitsubishi +8,740 7. Samuli Pokela Mitsubishi +8,960 8. Panu Mertala Subaru +9,170 9. Jukka Holtinkoski Mitsubishi +9,620 10. Niko Riikonen Mitsubishi +10,050 11. Mats Rinne Mitsubishi +12,130 12. Aarni Mertanen Skoda +12,620 13. Kristian Kylmänen Subaru +13,000 14. A-P Koivisto BMW +13,340 15. Janne Seluska Opel +13,450 16. Jarno Pentinpuro Citroen +14,830 17. Ville Reuter Volvo +15,100