Walesilainen oli toki sarjan loppupisteissä hopealla, mutta varmasti se oli miehelle itselleenkin pettymys, sillä tähtäimessä oli uran ensimmäinen MM-titteli. Evans ajoi tasaisen kauden, mutta Suomen ja Kreikan rallien pettymykset alkusyksystä veivät mestaruuden.
MM-hopea oli Evansille jo uran neljäs. Tänä vuonna mestaruuskamppailu on entistä tiukempi, kun Evansin tallikaveri Kalle Rovanperä ajaa jälleen täyden kauden.
– Uusi vuosi jälleen edessä, ja kuten aina, odotuksena on tehdä parhaani ja voittaa. Tiimimme vaikuttaa tänä vuonna tosi vahvalta, kun meillä on neljä täysipäivästä kuskia ja Sebastien (Ogier) ajaa lisäksi joitain ralleja, Evans sanoo.
Uusi kausi käynnistyy jo parin viikon päästä legendaarisella Monte Carlon MM-rallilla. Luvassa on paljon uutta, sillä rengasvalmistaja on vaihtunut ja autojen tekniikkaan on tullut myös muutoksia. Esimerkiksi viime vuosilta tuttu hybridiyksikkö on poistettu.
– Me kaikki tiedämme, että meillä on uudet Hankookin renkaat tänä vuonna ja myös teknisiä muutoksia on tullut. Meidän on sopeuduttava nopeasti kaikille alustoille ja varmasti myös oppimista tulee tapahtumaan uusien renkaiden kanssa. Tilanne on kuitenkin kaikille sama, Evans kertoo.
– Tarkoitus on tehdä mahdollisimman hyvä valmistautuminen ja on oltava heti valmis kauden alussa.
Evansin oma valmistautuminen ei startannut parhaalla mahdollisella tavalla, kun walesilainen ajoi omassa Monte Carlon MM-rallin testissään ulos tieltä.
Lue lisää: Toyotan rallitähti ajoi ulos testeissä
Tuskin ulosajo kuitenkaan liikoja miehen luottamusta heikentää, joskin varmasti tuo pientä epäilyksen jyvästä takaraivoon uusien renkaiden suhteen. Evans korostaa, että Monte Carlossa haastetta riittää muutenkin.
– Meillä on isoin valikoima erilaisia renkaita kauden aikana. Testipäivät ovat tosin hyvin rajattuja, joten on vaikea kokeilla kaikkia eri olosuhteissa. Meillä oli sateinen testipäivä, joten siitä on nyt kokemusta, mutta on mahdotonta saada kokonaiskuvaa yhden päivän aikana, Evans tähdentää.
– Montessa on tärkeintä sopeutua mahdollisimman nopeasti eri olosuhteisiin ja tehdä oikeat rengasvalinnat oikeaan aikaan. Tietenkin sen lisäksi on pysyttävä poissa vaikeuksista. Pienikin virhe voi pilata koko viikonlopun. Tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta sitä tietenkin yritetään.
Monte Carlon MM-ralli ajetaan 23.-26. tammikuuta.