Vaikka lyhyt parin kilometrin mittainen pyöritys ei varsinaista rallia juurikaan kuvaa, on kisa mukava aina aloittaa ykkösajalla. Ogier tietää, miten Sardiniassa voitetaan, sillä ranskalainen on juhlinut Välimeren saarella neljä kertaa.
Toyota-kuskeilla on kolmoisjohto MM-sarjassa, mikä tietää myös tukalimpia lähtöpaikkoja perjantaina. Ogier pääsee kolmantena autona reitille, mikä tuo pientä helpotusta, mutta on kuitenkin heikompi kuin esimerkiksi takaa tulevilla Hyundai-tähdillä.
– Eihän se ideaali paikka ole tietenkään. En kuitenkaan ikinä aloita rallia niin, että kuvittelen, etten voisi voittaa. Toivottavasti löydämme oikean tavan taistella voitosta, Ogier sanoi Rallit.fille.
– Olen voittanut tämän kisan aiemminkin ja viime kerralla vuonna 2021 olin juuri kolmantena autona tiellä. Ei se siis mahdotonta ole. Varmasti Hyundait ovat kuitenkin nopeita paremmilta lähtöpaikoilta, sen me tiedä. Pitää tehdä parhaansa perjantaina, jotta saisi paremman lähtöpaikan lauantaina ja sitten voisi ajaa voitosta.
Testipätkän voiton jälkeen tallipomo Jari-Matti Latvala hehkutti ranskalaiskonkarin olevan loistavalla fiiliksellä. Ogier komppasi, mutta korosti, ettei shakedownin perusteella kannata vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
– Oli se toki kiva juttu, mutta ei nyt mitään eritystä. Se on aika lyhyt pätkä, eikä oikein kuvaa tätä rallia. Ei siitä paljoa voi oppia ottaa. On tietenkin aina parempi olla nopein kuin hitain. Fiilis oli ihan hyvä ja tykkään tästä kisasta.
Multimestari on vuosien varrella oppinut hallitsemaan Sardinian MM-rallin metkut.
– Tärkeintä on pysyä poissa ongelmista. Jotkut osuudet aina sunnuntaille saakka ovat rajussa kunnossa. Sunnuntain pitkä pätkä tulee olemaan vielä lopuksi iso haaste, Ogier mietti.
– Alkuvuosina täällä nuottini eivät ehkä olleet tarpeeksi tarkat. Täällä on paljon kapeita osuuksia ja paljon kiviä joka puolella. On tärkeää, että informaatio on tarkka, jotta voi ajaa kovaa. En aluksi tykännyt tämän rallin luonteesta, mutta näköjään nykyään tilanne on toinen, kun ajan Sardiniassa myös osa-aikaisena kuskina.