Evans kirjautti tililleen kauden neljännen kakkostilansa, kun mies jäi kisan voittaneesta tallikaveri Kalle Rovanperästä reilut 20 sekuntia. Chilen ralli oli ehdottomasti yksi Evansin kauden parhaista, mikä tuo tarvittavaa itseluottamusta vuoden kahteen viimeiseen MM-ralliin, jotka ajetaan asvaltilla.
Ennen Chilen MM-rallia Evansilla oli vyöllään kaksi keskeytystä sekä aneeminen Latvian rallin suoritus, joten siinä mielessä onnistuminen tuli kreivin aikaan. Toyotalla on nimittäin vielä pienet mahdollisuudet nousta Hyundain ohi valmistajien mestariksi, mikäli kaksi viimeistä asvalttikisaa sujuvat hyvin.
– Oli hienoa päästä takaisin podiumille koko tiimin loistavan suorituksen jälkeen. Nyt pitää ottaa kaikki irti kauden kahdesta viimeisestä rallista. Tiedostamme toki, että Keski-Euroopan ja Japanin rallit voivat olla todella vaikeita sekä sään että muiden olosuhteiden takia, Evans summaa.
– Tuollaiset haastavat kisat tekevät kuskille hankalaksi saada kaikki loksahtamaan kohdilleen, varsinkin etuautoryhmän kanssa, jonka kanssa tehdään viikonloppuna paljon töitä.
Asvaltilla ajetaan sorapinnoitetta selvästi vähemmän rallin MM-sarjassa. Edellisen kerran pikipinnalla kilvoiteltiin pisteistä huhtikuussa Kroatiassa.
– Meidän ajokokemuksemme tällä pinnalla on aika rajoitettua vuoden aikana. Onneksi olosuhteet lienevät samankaltaiset kuin viime kerralla Kroatiassa, Evans sanoo.
– Kroatiassa automme toimi hyvin, joten meillä on hyvä perusta, jolle rakentaa. Tietenkin haluamme löytää myös kehitystä, jotta voimme menestyä mahdollisimman hyvin tulevassa kisassa.
Keski-Euroopan MM-ralli starttaa torstaiaamuna testierikoiskokeella. Kisassa on luvassa yhteensä 18 pikataivalta, joille mittaa kertyy reilut 300 kilometriä.