Katsuta menetti mahdollisuutensa hyvään sijoitukseen perjantain viimeistä edellisellä erikoiskokeella, kun hän kaatoi autonsa. Japanilainen pystyi jatkamaan matkaa, mutta päivän päätteeksi hän oli jäänyt kärjestä yli kaksi minuuttia.
– Se oli todella tiukka oikealle kääntyvä mutka. Tiesimme, että siellä on kiviä, mutta auto reagoi yllättävän nopeasti käännökseen. Valitettavasti osuimme kiveen, ja auto kaatui, Katsuta kertasi.
– Virhe oli todella pieni, mutta se riitti siihen, että auto kaatui. Olen todella pettynyt.
Katsutan auton tuulilasi painui sisään tilanteessa. Tämän vuoksi hän ei pystynyt ajamaan täysillä päivän viimeisellä erikoiskokeella.
– En nähnyt oikein mitään. Tuulilasi tuli koko ajan enemmän sisään, minkä vuoksi näkyvyys oli heikko. Lisäksi takasiipi taisi lähteä lopussa, ja sen jälkeen ajaminen oli todella vaikeaa, Katsuta totesi.
– Toivottavasti autossa ei ole isoa ongelma. Yritän nyt nollata pään, ja lauantaina jatketaan.

Katsutan kaato nosti Toyotan tallipäällikölle Jari-Matti Latvalalle mieleen muistoja kuuden vuoden takaa. Tuolloin Latvala ajoi kisan kärjessä avauspäivänä, mutta kaatoi autonsa ja joutui keskeyttämään.
– Se oli vähän ahne leikkaus ”Takalta” – ikään kuin Jari-Matti vuonna 2019 Sardiniassa. Silloin mä menin vain vasemmasta mutkasta, Latvala naurahti.
Katsuta starttaa seitsemänneltä sijalta Sardinian MM-rallin lauantaipäivään, jolloin ohjelmassa on yhteensä kuusi erikoiskoetta.