Citroenilla kilpaileva Rossel johtaa tällä hetkellä rallin MM-sarjan kakkosluokan eli WRC2-luokan MM-sarjaa. Rossel on jo tovin ollut sarjan kuumia nimiä, mutta ranskalainen ei ole vielä koskaan saanut näyttää kykyjään pääluokan puolella.
Viime vuonna sarjan mestaruuden voittanut Sami Pajari ja Oliver Solberg ovat kuitenkin malliesimerkkejä siitä, että tilaisuuksia kyllä tulee, mutta toisaalta nykyisessä pääluokassa näyttöpaikat ovat vähissä. Ajaahan MM-sarjan pääluokassa tällä hetkellä vain kaksi täysiveristä tehdastiimiä eli Toyota ja Hyundai sekä Fordin löyhästi tukema M-Sport-talli.
Rossel kokee, että hänen WRC2-luokassa antamansa näytöt riittävät jo näyttöpaikkaan pääluokassa.
– Kyllä. Mielestäni minä ansaitsen sen, Rossel pamautti suoraan Dirtfishille.
– Ja kartturini (Arnaud Dunand) myös. Teemme töitä samalla tavalla kuin Rally1-kuljettajat. Meillä on samat olosuhteet. Totta kai en tiedä, onko minulla vielä tasoa voittaa maailmanmestaruus WRC:ssä, mutta jos ei saa mahdollisuutta, ei sitä koskaan saa tietää, hän huomautti.
Ranskalaiset ovat perinteisesti kovin ylpeää kansaa. Heille kelpaa vain voitto.
– Filosofiani on ollut, ja on edelleen, että haluan voittaa jokaisen sarjan ennen pääluokkaan siirtymistä, Rossel paalutti.
– En tietenkään ole vielä voittanut WRC2-luokan mestaruutta, mutta olen voittanut monia ralleja. Tavoittelen voittoa kaikilla alustoilla. Mutta tällä hetkellä WRC:n tilanne on mikä on, Rossel sanoi.
Rosselin seuraava tavoite on selvä.
– Tavoitteeni on vain päästä Rally1-luokkaan – se on unelmani. Ja kun olen siellä, seuraava unelma olisi maailmanmestaruus. Mutta tällä hetkellä unelmani on vain saada mahdollisuus Rally1:ssä, hän linjasi.
Rallin MM-sarjan säännöt muuttuvat vuonna 2027. Citroenilla ei ainakin toistaiseksi ole suunnitelmia rakentaa Rally1-luokan kilpuria, mutta Rosselin nykyinen menopeli – Citroen C3 Rally2-auto voisi olla silti tulevaisuudessa hyvinkin kilpailukykyinen auto – mikäli vain suunnitelmat vuoden 2027 osalta toteutuvat.
– Suunnitelmani on olla niin nopea kuin mahdollista huippukuljettajien joukossa – ja se ei onnistu WRC2:ssa. Mutta tällä hetkellä opin paljon ja kehityn mielestäni jatkuvasti, Rossel sanoi ja jatkoi:
– Mutta on selvää, että jos haluaa olla oikea maailmanmestari, pitää olla Rally1-autossa. Nyt tavoitteena on olla huipulla WRC2:ssa kaikilla osa-alueilla. Ja jos olet WRC2:n huipulla, voit olla valmis vuoteen 2027.