Neuville voitti rallin, saalisti eniten MM-pisteitä ja kasvatti etumatkaansa mestaruustaistelussa. Kolmanneksi Kreikassa ajanut Ott Tänak on 34 pistettä perässä tallikaveriaan. Päätöspätkällä autonsa kaatanut Toyotan Sebastien Ogier on puolestaan jäänyt Neuvillesta jo 38 pistettä.
– On vaikeaa vieläkään tajuta, mitä kaikkea tässä kisassa tapahtui ja periaatteessa joka päivä. Jotenkin me pääsimme läpi, mutta stressiä oli paljon, Neuville huokaisi.
– Tiesimme ennen viimeistä pätkää, että se on rallin rajuin ja oli jo ihan tuhoutunut. Kun näin Sebastienin korjaamassa autoaan pätkän varrella, tajusin, että homma ei ole vielä ohi. Vähensin entisestään vauhtia ja halusin vain päästä läpi, sillä pisteet ovat tärkeitä tässä vaiheessa.
Neuville ajoi Kreikassa vain kolme pohja-aikaa, mutta kiistatta belgialainen ajoi koko kisan fiksusti. Kärsivällisyys palkittiin lopulta ruhtinaallisesti.
– Heti nuotituksen jälkeen oli selvää, ettei tätä kisaa voita nopein kuski, mutta ei tietenkään myöskään hitain. Tietenkin myös tuuria aina tarvitaan, mutta tärkeintä oli hallita tilanne, milloin voi puskea ja milloin ei, Neuville totesi.
– Siinä me onnistuimme tänä viikonloppuna. Mielestäni ajoin hyvin ja ehkä siksi en ollut erityisen stressaantunut ja pysyttelin vain rauhallisena. Minusta tuntui, että meillä on työkalut menestykseen.
Neuvillen uran ensimmäinen mestaruus on nyt todella lähellä. Yli 30 pisteen kurominen vaatii Tänakilta tai Ogierilta periaatteessa Neuvillen totaalista epäonnistumista.
– Pystyimme jälleen kerran vähän parantamaan mahdollisuuksiamme voittaa ensimmäinen mestaruus. Meidän on kuitenkin pysyteltävä keskittyneinä ja rauhallisina. Omia tavoitteita on seurattava joka kisassa. On tärkeää, että pääsemme loput rallit maaliin ja saamme joitain pisteitä, Neuville summasi.
– Nyt etumatkaa on vain pystyttävä kontrolloimaan. Se vaatii samanlaista rauhallisuutta, mitä osoitimme täällä. Emme olleet nopeimpia, mutta koko ajan nopeimpien joukossa. Se ratkaisi lopulta voiton.
Rallin MM-sarja jatkuu syyskuun lopussa Chilessä. Sen jälkeen ajetaan vielä Keski-Euroopassa ja Japanissa.