Sesks starttaa nyt kolmatta kertaa rallin MM-sarjan osakilpailuun pääluokan Rally1-autolla. Vaikka Sesksin käyttämässä Ford Puma Rally1 -autossa ei ole nyt hybridiyksikköä käytössä, latvialaiselta voidaan odottaa jälleen hienoa esitystä.
Sesks säväytti jo torstaina Chilen MM-rallin testierikoiskokeella, jolla hän piti toiseksi kovinta vauhtia. Rallisensaatio oli täynnä intoa heti ensimmäisen testivetonsa jälkeen.
– Auto oli uskomattoman nopea. Se ei tietenkään ole hyvä juttu, ettei autossa ole ollut vähään aikaan. Kun autoon pääsee takaisin, on jo ehtinyt unohtaa kaikki tuntemukset. Ja sitten kun saa taas ne tuntemukset, se antaa todella paljon iloa, Sesks hehkutti Rallit.fille.
– Ensimmäinen veto on aina erityinen, koska silloin saa kokea nämä tuntemukset. Sitten seuraavilla vedoilla alkaa jo työskennellä auton kanssa ja yrittää päästä keskittyneeseen mielentilaan. Mutta on edelleen uskomatonta ajaa tällä autolla.
Chilen sorarallissa päästään tekemään vertailua kahden tulevaisuuden lupauksen välillä, sillä Toyotan Rally1-auton puikoissa nähdään suomalaiskuljettaja Sami Pajari. Toista kertaa pääluokan kisaan osallistuva Pajari saa tosin hybridiyksiköstä lisäpotkua, toisin kuin Sesks.
Sesks ei tunnusta tekevänsä vertailua Pajariin, vaan pitää keskittymisen omassa suorituksessaan.
– Olemme täällä edelleen oppimassa. Kaikki muistavat sen, että tämä on vasta kolmas rallimme. Lisäksi tämä on meille uusi ralli, kun taas kaikki muut ovat olleet täällä aiemmin, Sesks muistutti.
Sesks paljasti, että M-Sport-talli esitti hänelle hieman erikoisen toiveen ennen rallia.
– Talli haluaa nähdä meiltä varmaa ajamista ilman ongelmia sekä hauskoja haastatteluita erikoiskokeiden maalissa, Sesks sanoi.
Chilen MM-ralli käynnistyy perjantaina, jolloin ohjelmassa on kuusi erikoiskoetta.