Rallin MM-sarjassa kilpaileva M-Sport Ford -talli on valinnut Chris Williamsin tekniseksi johtajakseen.
Williams on työskennellyt M-Sportilla lähes 25 vuotta ja vastannut useiden menestystä saavuttaneiden autojen suunnittelusta. Williamsin käsialaa ovat olleet muun muassa Ford Fiesta R2 1600 sekä Ford Fiesta R5.
MM-kaudelle 2017 Williams suunnitteli Ford Fiesta WRC:n, jolla Sebastien Ogier ajoi kaksi perättäistä kuljettajien mestaruutta 2017 ja 2018. Brittitiimi juhli myös valmistajien mestaruutta kaudella 2017.
Williams on ollut vastuussa myös M-Sportin tuoreimman luomuksen, Ford Puma Rally1 -hybridiauton suunnittelusta. Rallin MM-sarjan pääluokassa kilpaillaan hybridikilpureilla kaudesta 2022 lähtien.
Williams on aiemmin työskennellyt M-Sportin rallin insinööriosaston johtajana, mutta nyt hän nousee korkeammalle pallille. Aiemmin M-Sportin teknisenä johtajana toimi aiemmin Christian Loriaux, joka loikkasi Hyundain WRC-tallin palkkalistoille toukokuussa 2021.
– Tämä on suuri etuoikeus, että saan mahdollisuuden johtaa teknistä tiimiä kokonaisuudessaan, ja varsinkin tällaisena hetkenä, jolloin rakastamamme laji kokee näinkin merkittävän muutoksen, Williams kertoo M-Sportin tiedotteessa.
– Meillä on pieni tiimi innovatiivisia, sitoutuneita ja päättäväisiä insinöörejä ja suunnittelijoita. Minulla on kunnia auttaa, ohjata ja tukea heitä tuottamaan autoja, jotka kilpailevat moottoriurheilun korkeimmilla tasoilla.
M-Sportin pääpomolla Malcolm Wilsonilla on vahva luotto Williamsiin.
– Chris on ollut vastuussa useista menestyksekkäistä projekteista M-Sportilla. Ilman hänen sitoutumistaan ja päättäväisyyttään emme olisi tässä asemassa, jossa olemme tällä hetkellä, Wilson sanoo.
Williamsin suunnitteleman Ford Puma Rally1 -auton kilpailukyky paljastuu kolmen viikon kuluttua, kun rallin MM-kausi käynnistyy Monte Carlon osakilpailulla.
Katso alta kooste kauden 2021 päättäneestä Monzan MM-rallista.
[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2282,393476″ ap mute]