Korhola johti Citta di Foligno -rallia vielä ennen viimeistä erikoiskoetta, mutta joutui lopulta keskeyttämään teknisen vian vuoksi.
Korhola ajoi nousujohteisen kilpailun Folignon kaupungin ympäristössä. Ensimmäisellä erikoiskokeella hän kärsi edellä ajaneen auton nostattamasta pölystä, mutta sen jälkeen vauhti kasvoi.
– Ralli lähti hyvin käyntiin lukuun ottamatta ensimmäisen pätkän pölyhaittaa, kun saimme edellä ajavan kiinni. Sen jälkeen ajat olivat heti kärjen tuntumassa, ja ajo tuntui hyvältä, Korhola kertasi.
– Kaikki toimi rallin aikana moitteettomasti, ja etenimme ilman virheitä. Vauhti parani kisan edetessä, kuroimme pölyssä menetetyn ajan kiinni ja nousimme kilpailun johtoon.
Toiselle huoltotauolle tultaessa Korhola ja Temonen johtivat kilpailua 3,1 sekunnin erolla ajettuaan kaksi perättäistä pohja-aikaa. Seuraavalla erikoiskokeella johto kasvoi jo 6,2 sekuntiin.
Sen jälkeen alkoivat ongelmat rallin viimeistä edellisellä erikoiskokeella.
– Harmillisesti pätkän puolivälissä huomasin jarrutuksessa, että toinen etuiskari oli hajonnut. Jouduimme ajamaan loppuosuuden varovasti, mutta onnistuimme silti säilyttämään kärkipaikan.
– Siirtymällä selvisi, että iskunvaimentimesta oli vuotanut öljyt ulos, eikä vialle voinut tehdä mitään. Päätimme silti yrittää päästä maaliin, mutta viimeisellä pätkällä hajosi vielä vaihteistokin. Vaikka saimme jotenkin linkutettua erikoiskokeen loppuun, keskeytys oli lopulta väistämätön, Korhola harmitteli.
Korhola palaa Hyundai i20 N Rally2 -auton puikkoihin Italiassa jo reilun viikon kuluttua, jolloin hän osallistuu Rally Il Cioccoon.
– Nyt tutkimme vauriot ja laadimme uudet suunnitelmat, jotta vastaavat ongelmat eivät toistu. Sorasarja jatkuu jo kolmen viikon päästä, mutta sitä ennen ajetaan ensimmäinen asvalttisarjan osakilpailu, Pacco Motorsportin tiimipäällikkö Kimmo Koivunen sanoi.