Urakka alkoi Terras d´Aboreira -rallilla Portugalissa toukokuun alussa. Portugalin MM-rallin lämmittelykisasta irtosi neljäs tila. Viime kaudella Suomen mestaruuden voittanut Korhonen jatkoi Portugalista suoraan Unkarin ralliin, josta irtosi voitto heti EM-debyytissä.
Unkarin voittoa Korhonen ja kartturi Anssi Viinikka eivät pitkään ehtineet juhlimaan, sillä heti sunnuntaina lähti lento takaisin Portugaliin, jossa alkoi MM-rallin nuotitus heti maanantaina. Portugalista Korhonen sai jälleen nelostilan.
Portugalin MM-rallin jälkeen suomalaiskaksikko sai sentään yhden väliviikon, kunnes ajohommat jatkuivat Ruotsin EM-rallilla toukokuun viimeisenä viikonloppuna. Ruotsissa Korhosen vahva putki jatkui kakkostilan arvoisesti. Ruotsista matka jatkui Sardinian MM-osakilpailuun ja sieltä vielä suoraan Puolan EM-ralliin.
– Uskon, että tämä on hyvä asia uralleni. Saan oppia paljon uusista ralleista, uusista pätkistä ja nuoteista. Tämä on ollut erinomaista treeniä, Korhonen selvittää Dirtfishin sivuilla.
– Toki yksi miinuspuoli on, että jokaiseen kisaan ei pysty valmistautumaan niin huolellisesti kuin haluaisi. Toisaalta sain tosi paljon aikaa autossa ja rytmi oli aina nopeasti kunnossa.
Toukokuussa Korhonen oli kovassa vireessä, kun EM-tasolta tuli voitto ja kakkostila sekä MM-rallistakin WRC2-luokan neljäs sija. Kesäkuussa homma vaihtui alavireisemmäksi, kun Sardiniassa ja Puolassa Korhonen kaatoi autonsa. Puolassa suomalaiskuljettaja taisteli jälleen voitosta. Kahdesta keskeytyksestä huolimatta voidaan sanoa, että Korhosen vuoden ensimmäinen puolisko oli hyvä.
Haastetta lisäsi alkukesän urakassa sekä kisojen hyvin erityyppinen luonne, että renkaiden vaihtuminen MM- ja EM-kisojen välillä. Rallin MM-sarjassa ajetaan Hankookin pyörillä, kun taas EM-sarjassa Korhonen edustaa intialaista MRF-merkkiä.
– Kun vaihdetaan renkaita, pitää aina sopeutua myös autoon uudestaan ja tehdä pieniä säätömuutoksia. On aina opittava, minkälainen pito missäkin renkaassa on. Se voi ottaa vähän aikaa, Korhonen kertoo.
– Eroja on myös kisojen välissä. Kun ajetaan Sardiniassa, se on todella hidasta ja kapeaa tietä. Sitten taas heti perään Puolassa pitää olla kaasu pohjassa koko ajan. Välillä olin vähän ongelmissa nuottieni kanssa. Sekin vaikutti asiaan.