Ogier ajoi ulos tieltä kisan viimeisellä Power Stage -erikoiskokeella. Selvää oli, että Ogierin on pakko hyökätä pätkävoittoon ja viiteen MM-pisteeseen, sillä osa-aikakuskina kauden aloittaneen ranskalaisen piste-ero MM-sarjaa johtavaan Thierry Neuvilleen oli suuri jo ennen Kreikan rallia.
Kaato kuitenkin käytännössä sinetöi mestaruustaistelun, sillä Ogierin ero Hyundai-kuskiin venähti 38 pisteeseen. Ranskalaismestari olo todella allapäin kisan jälkeen, sillä myös merkkimestaruus periaatteessa ratkesi Hyundaille Kreikan kolmoisvoiton myötä.
– Oma virhe se tietenkin oli. Meillä oli ikävä kyllä rengasrikko heti pätkän lähdön jälkeen ja seuraavassa jarrutuksessa en pystynyt kunnolla jarruttamaan sen takia, Ogier selvitti.
– Auto aliohjasi ja sen jälkeen menimme ympäri. Onneksi sain sentään auton korjattua ja pääsin maaliin, vaikka tilanne vaikutti pahalta. Yksi rengas oli melkein irti, enkä uskonut, että saan auton kuntoon.
Ogier ja muut kärkikuskit pääsivät viimeiselle pätkälle yli puoli tuntia aikataulua jäljessä katsojan sairastapauksen vuoksi. Rengasrikko oli kuitenkin kohtalokas, eikä ”kylmien” renkaiden taakse voinut mennä.
– Meidän piti odottaa puoli tuntia pätkän alkua. Minun piti myös ajaa kovilla renkailla, koska pehmeitä ei ollut enää jäljellä. Emme tehneet tiiminä oikeaa ratkaisua ennen kisaa, kun ekstrarenkaita nimettiin. Meillä oli varma tieto, ettei tänä viikonloppuna pitäisi sataa, Ogier selitti.
– Tietenkin ensisijaisesti olen kuitenkin pettynyt itseeni. En tykkää siitä, kun en saa työtäni tehtyä loppuun asti. Sitä ennen kaikki näytti hyvältä.
Mestaruustaistelun suhteen Ogier huomautti, ettei ollut lähtökohtaisestikaan erityisen luottavainen mahdollisuuksiensa suhteen. Uudella pistelaskujärjestelmällä erojen tekeminen on vaikeaa, varsinkin kun Neuvillella on varaa varmistella.
– Ei se (mestaruustaisto) näyttänyt kovin hyvältä ennen tätä kisaa, eikä se nyt ainakaan mene oikeaan suuntaan. Ei se ole minulle kovin iso juttu muutenkaan. En tee siitä mitään numeroa, Ogier sanoi.
– Sellainen tilaisuus vain aukeni. Sanoin jo ennen kisaa, että katsotaan ensin, mitä tänä viikonloppuna tapahtuu. Täällä onnella on aina iso rooli. Yritin ihan kaikkeni ja viimeiseen pätkään asti tein täydellistä työtä. En vain saanut vietyä hommaa loppuun asti.
Kauden kolmanneksi viimeinen MM-ralli ajetaan syyskuun lopussa Chilessä. Sen jälkeen vuorossa ovat vielä Keski-Euroopan ja Japanin osakilpailut.