Pajarille kyseessä on kisa, jonka hän on ajanut jo aiemmin Rally1-autolla. Kärsimätön ralliyleisö on vaatinut Pajarilta onnistumisia jo aiemmin, mutta nuori suomalaiskuski on pikemminkin halunnut luottaa prosessiin.
Lahdesta kotoisin oleva WRC-kuljettaja on parhaimmillaan yltänyt tänä vuonna neljänneksi Keniassa. Suomen ja Chilen ralleissa soralla Pajari oli viides.
– On sanottava, että se tekee asioista silti paljon helpompia, kun tietää vähän enemmän, mitä odottaa, Pajari sanoi Dirtfishille.
– Ainakin nyt on aika selvää ja mukava huomata, että ne kisat, jotka ajoin viime vuonna – kuten Suomi ja Chile – ovat olleet selvästi vahvimmat tänä vuonna.
Juuri kokemus on rallikuljettajalle avainasemassa. Pajari pääsee nyt Keski-Euroopan asvaltille toistamiseen ykkösluokan autolla.
– Se on rohkaisevaa, että kokemus todella auttaa ja on paljon helpompaa lähteä kilpailuihin, jotka on jo ajanut aiemmin. Siinä mielessä on mukava huomata se.
Keski-Euroopan rallissa haaste on kuitenkin aina iso. Sade ja mutkien leikkauksista mukaan tuleva lika tuovat omat haasteensa.
– Jotenkin Keski-Eurooppa on aina iso haaste – siihen aikaan vuodesta on usein sadetta, paljon leikkauksia ja sellainen sotkuinen asvaltti, jota olen joskus pitänyt vaikeana, mutta viime vuonna meillä oli jo joillakin pätkillä hyvä vauhti, Pajari kertoi.
– Ja erityisesti tänä vuonna Kanariansaarilla. Okei, se oli enemmän sellaista puhdasta asvalttia, mutta silti vauhti asvaltilla oli todella hyvää. Joten on mukava palata asvaltin pariin.
















