Toyota-kuljettaja Pajari on saanut tällä kaudella ensimaistiaisen rallin MM-sarjan pääluokasta ja Toyota GR Yaris Rally1 -autosta. Pajari pääsee Rally1-autolla vauhtiin vielä ensi viikolla ajettavassa Keski-Euroopan MM-rallissa.
Mutta sen jälkeen Pajarin keskittyminen suuntautuu takaisin WRC2-luokan puolelle ja Toyotan Rally2-autoon, jolla hän on kilpaillut valtaosan kaudesta. Pajari on saavuttanut tänä vuonna kolme WRC2-voittoa ja hänellä on hyvä tilaisuus ottaa luokan mestaruus.
Pajarin kilpakumppanilla Oliver Solbergilla oli mestaruuspallo edellisessä osakilpailussa Chilessä. WRC2-voitto sorakisassa olisi varmistanut Solbergille mestaruuden, mutta hän sijoittui vasta neljänneksi. Näin Pajarilla ja ranskalaisella Yohan Rossellilla säilyivät saumat titteliin.
Pajari kilpaili Chilessä Toyotan Rally1-autolla, joten WRC2-mestaruustaisto ei pyörinyt hänen mielessään kisaviikonloppuna.
– En seurannut WRC2-taistoa kovinkaan paljon rallin aikana, mutta sen jälkeen kuulin, että meillä on vielä saumat. On mielenkiintoista nähdä, miten siinä käy, Pajari sanoi.
Rossel voi nousta WRC2-luokassa Solbergin edelle kärkeen voittamalla Keski-Euroopassa. Pajari puolestaan voi varmistaa mestaruuden kauden päätöskisassa Japanissa, mistä hän tarvitsee huipputuloksen.
Solberg on jo ajanut omat pistekisansa tällä kaudella, mutta hänen tallikaverinsa Gus Greensmith on lupautunut tarjoamaan apua ruotsalaiselle. Greensmith on mukana Japanissa, missä hän yrittää viedä pisteitä Pajarilta.
– Teen kaikkeni Japanissa auttaakseni Oliveria mahdollisimman paljon. Keskityn siihen Japanissa, Greensmith lupasi.
Pajari kuittasi asian kylmänviileästi, kun hän kuuli Greensmithin lausunnosta.
– Eipä siihen ole sen enempää kommentoitavaa. Siellä on muutama muukin ajamassa. Tilanne on siinä mielessä yksinkertainen, Pajari sanoi.
Keski-Euroopan MM-ralli ajetaan 17.-20. lokakuuta. Kauden päätöskisa järjestetään Japanissa 21.-24. marraskuuta.