Tshekissä ajettu reilun 23 kilometrin mittainen Col de Janin erikoiskoe muodostui melkoiseksi näytelmäksi, kun mutaa ja likaa nousi tielle auto autolta. Pajari starttasi matkaan takajoukoista ja hävisi pohja-ajalle peräti 30,6 sekuntia.
– Olosuhteet siinä oli takana. Varmasti jäi parannettavaa, mutta ajattelin, että ehkä jotain viisi tai kymmenen sekuntia hävitään. En ikinä olisi uskonut, että ensimmäisellä seitsemällä kilometrillä hävittiin 25 sekuntia, Pajari huokaisi.
– Ei ollut mitään saumaa ajaa sellaista aikaa, mitä ensimmäiset autot ajoivat. Katsotaan sitten iltapäivällä, mitä tapahtuu. Ainakin olosuhde on tasaisempi, eikä kukaan pääse ajamaan puhtaalle asvaltille.
Myös muut kuljettajat taipuivat ensimmäisenä autona ajaneen Sebastien Ogierin pohja-ajalle kymmeniä sekunteja. Vain Toyotan tiimikaveri Kalle Rovanperä pystyi vastamaan jotenkin Ogierin vetoon. M-Sport Fordin Gregoire Munster jäi puolestaan kokonaan reitin varrelle rikottuaan autonsa oikean takapyörän ripustuksia hyppyrin alastulossa. Samassa hypyssä Hyundain Thierry Neuville rikkoi takapyöränsä ja hävisi pohjille lähes puolitoista minuuttia.
– Siellä on tosi paljon lehtiä mudan lisäksi, joten aina ei näe, mitä siellä alla on. Välillä voi olla pitävääkin asvalttia lehtien alla, mutta sitä on mahdoton arvioida. Ei haluaisi hulluna syöksyä tyhmästi mihinkään paikkaan, Pajari summasi kenties kisan vaikeinta erikoiskoetta.
– Se oli pätkä, josta ounasteltiin, että kaikkea voi tapahtua. Nyt vähän lounasta ja sitten sama pätkä uudestaan ja Saksaa kohti.
Keski-Euroopan MM-rallissa ajetaan perjantaina vielä kolme erikoiskoetta. Kisa päättyy sunnuntaina.
















