Ensimmäinen erikoiskoe jäi ajamatta lahtelaiselta, koska pätkä peruttiin jo kahden auton jälkeen yleisön oltua väärillä katselupaikoilla. Kahdella seuraavalla pikataipaleella Pajari kuitenkin jälleen osoitti, miksi mies on nostettu yhdeksi tulevaisuuden tähdistä.
Aamun toiselle pätkälle Pajari ajoi kolmanneksi parhaan ajan ja lenkin päätöserikoiskokeelle viidenneksi nopeimman noteerauksen. Aamupäivän lenkin jälkeen Pajari on kisassa kolmantena vain 6,6 sekuntia kisaa johtavaa tallikaveri Elfyn Evansia perässä.
– Aamu oli tosi hyvä. Oli tosi hyvä fiilis niillä kahdella erikoiskokeella, mitkä päästiin ajamaan. Haastavaa on silti ollut, koska pito vaihtelee paljon. On pakko pitää pää kylmänä, Pajari sanoi.
– Ei saa lähteä liikaa repimään. Tuntuu, että pystyisi ajamaan paljon kovempaa, mutta olosuhteet ovat vaikeat. Maltti on pidettävä mukana.
Chilen erikoiskokeet ovat nopeita, mutta mukana on myös rajumpia osuuksia ja pidonvaihtelut ovat suuria. Myös Pajari tiedosti heti aamusta, että kaasua ei voi aivan samalla tapaa pitää pohjassa kuten esimerkiksi vastaavanlaisessa Suomen MM-rallissa.
– Monet kuskit ovat sanoneet, että pidonvaihtelut ovat aika isoja joissain kohtaa. On paljon vaikeita paikkoja pätkillä. Ei ole ollut helppoa ja tuntuu, että on paljon parannettavaa. Pitää kuitenkin hyväksyä, että tilanne on tämä, koska olosuhteet ovat vaikeat, Pajari mietti.
– Ehkä iltapäivällä on vähän helpompaa saada hyvä rytmi, koska pätkät voivat olla puhtaampia.
Chilessä ajetaan iltapäivällä vielä kolme erikoiskoetta. Kisa päättyy sunnuntaina.